کد خبر: ۶۹۳۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

حکیم مهر: اگر بچه‌هایتان دوست دارند حیوانات خانگی داشته باشید و در این باره شک دارید، باید با فایده‌های وجود حیوان خانگی در خانه و کنار بچه‌ها آشنا باشید. به همین دلیل ما در این بخش چند فایده دوستی میان بچه ها و حیوانات خانگی را به شما می گوییم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از یکتاپرس، حیوانات موجودات دوستی داشتنی و بی آزاری هستند که در کنار انسان می توانند یک ترکیب فوق العاده ای برای محبت و امنیت ایجاد کند. فواید دوستی با حیوانات بسیار است و علاوه بر آن در زندگی کودکان نیز نقش مهمی ایفا می کنند .

طبیعی است که داشتن دوست و همدم به مراتب می تواند از بروز استرس و اضطراب به طرز چشمگیری جلوگیری کند. اگر این دوستی بدون قید و شرط باشد و همواره از حامی و حمایت کننده های خوبی برای فرد به شمار آید، بی شک در زندگی او تاثیر به سزایی قائل می شود. در ادامه این مطلب با دلگرم همراه شوید تا تاثیرات زندگی کردن و فواید دوستی با حیوانات را برای شما معرفی کنیم .

این برای همه ما اتفاق افتاده است که از درد و دل کردن و وقت گذرانی با دوستان از آرامش و خوشی بسیاری لبریز شویم. در صورتی که شما دوستی با حیوانات را یاد داشته باشید می توانید این لذت و آرامش را چندین برابر بیشتر احساس نمایید. طبق مطالعات انجام شده چنین مشخص شد که اگر روزی پر استرس و اضطراب تجربه کرده باشید با قرار گرفتن در کنار حیوان خانگی خود می تواند از شدت آن تا حد چشمگیری بکاهید و این تاثیر از قرار گرفتن به کنار دوستان و حتی خانواده نیز بیشتر است .

دلیل این مقدار از آرامش و لذت آن است که حیوانات بدون هیچ توقع و چشم داشتی در کنار ما هستند و در نهایت هیچ قضاوتی به خاطر اعمال ما نمی کنند .

مزایای وقت گذرانی با حیوانات

به طور کلی مطالعات چنین نشان داده است که دوستی با حیوانات تا حد قابل توجهی می تواند فشار های روانی را بکاهد و نیاز انسان را به دنیای اجتماعی تا حد بسیاری کاهش دهد.

این اصل برای کسانی که از بودن در کار حیوانات لذت می برند بسیار به کار می رود. چرا که این دسته از افراد در مقابل دو تیله چشم مظلوم و دوست داشتنی که به آن ها نگاه می کند ت ا هر خدمتی به صاحب خود کند و یا گربه ای که با ملوسی کامل تن نرم خود را به صاحبش می مالد، امکان دارد که حال روحی فرد خوب نشود و خنده بر لبانش جای نگیرد .

گفتنی است که نگهداری از حیوانات علاوه بر حمایت های اجتماعی به خوش اخلاقی و شکل گرفتن احساس خوشحالی و لذت در شما می شود. این تحقیق در سال ۲۰۱۷ انجام شد و در پی آن چنین مشخص شد که افراد دارای حیوان خانگی خیلی کمتر از دیگر افراد به بیماری های روحی و افسردگی مبتلا می شوند.

کم شدن فشار خون

این موضوع شاید کمی غیر باور به نظر رسد اما حقیقت دارد. این طبیعی است که با قرص و دارو بتوان فشار خون را به مراتب در حد تعادلی رساند اما غیر ممکن بود که تنها با نوازش و وقت گذرانی با حیوان خانگی خود از بروز فشار خون های ناشی از استرس و اضطراب بکاهید .

در طی ۲۰ سال گذشته این پژوهش ها به صورت کامل انجام شده است که حیوان های خانگی از تاثیرات فیزیولوژیکی بالقوه ای بر روی روحیه انسان برخوردار هستند.

ترغیب به انجام ورزش

به طور کلی نیاز سگ به راه رفتن و وقت گذرانی در خارج از منزل بسیار است و از این رو صاحب این دسته از حیوانات به خاطر نیاز حیوان خود و یا لذتی که از پیاده روی برای آن ها ایجاد می شود، به پیاده روی و انجام فعالیت های سبک ورزشی بیش از دیگران ترغیب می شوند. همچنین اگر از این دسته از افراد درباره علت پیاده روی های روزانه آن ها در طی روز سوال بپرسید به این حواب می رسید که از راه رفتن در کنار حیوان عزیزشان بیش از نشستن در خانه و یا انجام دیگر کارها لذت می برند .

از این رو می توان چنین نتیجه گرفت که داشتن حیوان خانگی علاوه بر تاثیرات روحی که برای انسان در پی دارد، می تواند برای سلامتی عمومی و فیزیکی آن ها نیز تاثیر به سزای قائل شود.

دریافت عشق بی قید و شرط

به یقین می توان چنین بیان کرد که هیچ همدمی بهتر از حیوانات نیست؛ چرا که آن ها بی هیچ قید و شرطی به شما عشق می ورزند، همراهی تان می کنند، در سکوت کنار شما هستند و در دل خود می توانند راز های شما را نگه دارند. از این رو حیوانات خانگی را می توان به عنوان روش های تاثیر گذار برای از بین بردن تنهایی به شمار آورد.این تحقیق در رابطه با افراد پیر در خانه سالمندان نیز صدق می کرد و آن چنین بود که با وجود سگ ها این دسته از افراد خیلی کمتر احساس تنهایی داشتند.

حمایت کننده های عاطفی

حامی عاطفی را می توان چنین معرفی کرد که در صورت بد شدن شرایط روحی و درگیر شدن با مسائل روانی با حضور فردی به از بین بردن آن ها بپردازند. از این رو نگهداری از حیوانات را می توان از اهداف داشتن یک حامی عاطفی که در هر شرایطی به کنار شما است و می توانید از او عشق و محبت دریافت کنید، به میان آورد.برخی از افراد سگ را حامی خوبی می دانند و این در حالی است که برخی دیگر از داشتن گربه در منزل احساس خوبی دریافت می کنند .

حیوانات خانگی اگر از نظافت خوبی برخوردار باشند، می توانند برای کودکان از تاثیرات خوبی برخوردار باشند و این دسته از افراد نیز از فواید دوستی با حیوانات برخوردار شوند.

بهبود آلرژی ها

طی تحقیقات انجام شده در رابطه کودکان با فواید دوستی با حیوانات چنین مشخص شد که آن ها از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار هستند. چرا که این دسته از افراد طی تحقیقاتی که بر روی ۱۳۸ بزاق دهان کودک انجام شد، چنین مشخص شد که آن ها از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار هستند و به مراتب نیز در مقابل بیماری های بسیار قوی تر از دیگر افراد هستند .

همچنین این دسته از کودکان آنتی بادی های بیشتری نسبت به هم سن و سال های خود دارند و از این رو خیلی کمتر به بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شوند.

افزایش مسئولیت پذیری

این دسته از کودکان از احساس حمایت و مسئولیت پذیری بیشتری برخوردار هستند چرا که در برخی از مواقع آن ها وظیفه بردن حیوان خانگی را به تفریح دارند. از این رو به مرور زمان احساس همدردی آن ها به حیوان بیشتر می شود و خیلی بهتر می توانند با پیاده روی به درک کردن موضوعات بپردازند.

افزایش بازدهی در یادگیری

در رابطه با فواید دوستی با حیوانات کودکان می توان چنین بیان کرد که در یادگیری و آموزش آن ها تاثیر به سزایی قائل هستند. همچنین در برخی از مدارس برای آموزش کودکان از آن ها کمک گرفته می شد و این در حالی بود، کودکانی که تمایلی به خواندن با صدای بلند نداشتند برای حیوانات به راحتی این کار را انجام می دادند .

علت انجام این کار چنین بود که حیوانات بدون هیچ قضاوتی به حرف آن ها گوش می دادند و در نهایت احساس خوبی از این کار به کودکان القا می شد که فرایند یادگیری را در آن ها به مراتب افزایش می داد .

همراهی آن ها

از حیوانات می توان به عنوان حامیان و همراهان خوبی برای کودکان معرفی کرد چرا که احساس امنیت و لذت بخشی از آن ها می توان دریافت کرد. از این رو برای افزایش این احساس ها در کودک می توانید از فواید دوستی با حیوانات به خوبی استفاده کنید.

افزایش صمیمیت خانواده

به طور معول حیوانات مرکز توجه بسیاری از خانواده ها قرار می گیرند که از این رو خانواده برای حرف زدن درباره آن ها نیز به یکدیگر نزدیک می شوند. خانواده برای انجام کار های حیوان به مانند حمام کردن او و یا مرتب کردن موها و خانه اش از یکدیگر کمک بگیرند.

فواید دوستی با حیوانات به این صورت است که دیگر احساس تنهایی و انزوا نخواهید داشت و به مراتب فشار های روحی و روانی را از بین می برد. همچنین برخی از افراد این احساس را از گیاهان دریافت می کنند و طی تحقیقات انجام شده چنین مشخص شد که افراد دارای گیاه های خانگی خیلی کمتر از دیگر افراد به ارتباط های اجتماعی نیاز پیدا می کنند .

یادآوری چرخه زندگی

در شرایطی که بسیاری از والدین حقایق و چرخه زندگی را از دید کودکان دور نگه می دارند، با وجود حیوانات می توان آن را به خوبی آموزش داد. این که هر رفتنی، آمدنی در پی دارد و در نهایت با مرگ این نزدیکی و دوستی ها از بین می رود. با این اتفاقات توسط حیوانات می توان چالش های زندگی را به کودکان آموخت که دیر یا زود با آن ها روبرو می شوند.

احساس لذت

داشتن حیوان خانگی می تواند فرد را از هر احساس خوبی لبریز کند و این می تواند یکی از مزایای اصلی در داشتن حیوان خانگی به شمار آید. هر حیوانی به مانند سگ، گربه، پرنده می توان نقش خوبی در خانه و زندگی افراد ایفا کند.

خدماتی که برای انسان در پی دارند

در ادامه آشنایی با فواید دوستی با حیوانات می توان به خدماتی اشاره داشت که با وجود آن ها، شامل انسان می شود. همچنین وجود آن ها می تواند در روح و روان ما راه خوبی باز کند و در از بین بردن فشار های روحی و روانی تاثیر به سزایی قائل شوند.

 - با متوجه شدن هر صدای کوچک و مشکوکی شما را از آن مطلع می کنند .

- برای عبور از خیابان شما را راهنمایی می کنند .

- اشیای گمشده را به راحتی پیدا می کنند .

- برای انجام برخی از کارها شما را کمک می کند .

- در موقعیت های خطرناک شما را خبردار می کنند .

- به عنوان نگهبان زندگی شما هستند .

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
4
1
با سلام و احترام،سبك زندگي اسلامي و سيره حضرات ائمه معصومين عليهم السلام بهترين الگو و روش در زندگي ما مسلمانها مي باشد كه در آن حدود و شرائط و حقوق و وظائف و نحوه ارتباط انسانها به عنوان اعضاي اصلي خانواده و جوامع با يكديگر و همچنين محيط پيرامون و ساير موجودات زنده اعم گياهان و حيوانات ريز به ريز ذكر شده و مورد مداقه قرار گرفته است . لذا تكامل و پيشرفت و سلامت ما و فرزندانمان بي شك در گرو عمل به دستورات دين مبين اسلام است و ناگفته پيداست كه افراط و تفريط در اين خصوص هم همانند ساير موضوعات موجب بيراهه رفتن و گمراهي خواهد شد. لذا مراقب باشيم در اين موضوع هم بمانند بسياري از مسايل ديگر در گرداب فرهنگ غربي گرفتار نشويم تا سعادت و سلامتمان را از كف ندهيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
تو اول برو برق خونتو قطع کن، بعد هم برو ماشین و کت شلوارتو بفروش برو لباس سنتی بپوش، اون کامپیوتر و موبایلی هم که پشتش نشستی و تایپ می کنی خاموش کن و برو به عبادتت بپرداز. چون همه اینایی که داری استفاده می کنی فرهنگ منحط غربی هست. ضمنا توصیه می کنم بری افغانستان کنار برادران طالبان کسب فیض کنی. جای تو و امثال تو تو این کشور نیست. یا ما ایرانیان باید از این کشور بریم یا شما ها که ایران و ایرانی براتون مهم نیست. راستی از قیمت ماکارانی خبر داری اخوی؟ قیمت ملک چطور؟ مدیریت جهادی که دم ازش می زنی همین بود دیگه نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
3
1
ترویج سگ بازی حکیم مهر بکجا شتابان ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
دوست عزيز اول شما سطح سواد و اطلاعات علمي خودتو بالا ببر بعداً بيا صحبت كنيم و الا با توهين و عصبانيت و بي منطقي حرافي كردن درست نيست . در ثاني اينجا بحث پيشرفت و تمدن نبود بلكه معايب يك فرهنگ افراطي گوشزد شد ، هرچند اگر سواد و مطالعه داشتي مي دانستي كه ريشه علوم و پيشرفت هاي علمي هم قبل از اروپا در كشورهاي مسلمان بود.مشكلاتي را هم كه شمردي نتيجه عملكرد و سوء مديريت دوستان ليبرال و غربگراي شماست. بعنوان تنها يك مثال به اعتراف خودشون(آقاي عباس عبدي) كه در خصوص دلار جهانگيري اعتراف كرد كه در هرحال پوست موز زير پاي دولت سيزدهم هست چه حذف كند و چه ادامه دهد. وتوخود بخوان حديث مفصل....
م.س.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
3
عده ای سبک زندگی غرب را نهی میکنند ولی خود سبک زندگی اعراب بیابان گرد را دوست دارند، نه الانشان! بلکه چند صد سال قبلشان!. برای این دوستان نتایج تحقیقات علمی ارزشی ندارد. ....................
م ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
2
1
نگهداری از حیوانات معایبی هم دارد.
در مقاله ای باید به آن پرداخته شود.
که شاید بتوان به مسائل بهداشتی و بیماریهای مشترک؛ آشنایی زود هنگام کودکان به ارتباطات جنسی و تاثیر در بلوغ زودرس آنها،
نظر شما
ادامه