کد خبر: ۶۹۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: پیرو گزارش تلفنی محیط‌بانان شهرستان نمین مبنی بر اعلام حضور یک قلاده خرس ‌قهوه‌ای در روستای کنازق شهرستان نمین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست، کارشناسان، رییس اداره حیات‌وحش استان، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل و مدیرکل به محل اعزام شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش متاسفانه مشاهده شد که اهالی روستا پیش از رسیدن ماموران محیط زیست، با توسل به روش‌ها و رفتارهای نامناسب، پس از تعقیب و گریز و ضرب و جرح حیوان و از پا انداختن آن، با استفاده از ادواتی نظیر تراکتور، گونه مذکور را مهار نموده و آسیب جدی به این جانور وارد کرده‌اند که این اقدام روستاییان باعث شکستگی استخوان پا و لگن و آسیب ستون فقرات حیوان شد.

اکیپ یگان حفاظت محیط زیست با همکاری عوامل نیروی انتظامی مستقر در محل برای ایجاد امکان انتقال آن به کلینیک حیات وحش استان و جلوگیری از احتمال خطر حمله به افراد حاضر در محل و روستائیان با بکارگیری اسلحه بیهوشی و بیهوش نمودن خرس اقدام و گونه مذکور را با قفس به مرکز استان و کلینیک حیات‌وحش انتقال داد.

دامپزشک معتمد راهنمایی‌های لازم برای بهبود و بازگشت حیوان به شرایط عادی را ارائه و معاینات بالینی و مداوای لازم نیز بر روی این جانور صورت گرفت ، حیوان به محرک‌های وارده عکس‌العمل نشان داد و ضربان قلب و تنفس آن به حالت عادی برگشت لیکن با توجه به شدت آسیب‌دیدگی حیوان از ناحیه ستون فقرات و خونریزی داخلی تلف شد.

دادستان شهرستان نمین از صدور دستورات لازم برای بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس و شناسایی و دستگیری مسببان آن خبر داد.

«جواد پروانه» بعد از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان نمین با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به انتشار خبری که روز گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای به دلیل رفتار ناملایم مردم شهرستان نمین با این حیوان متاسفانه این حیوان تلف شد و سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردمی شد.

دادستان شهرستان نمین اضافه کرد: در این ارتباط تصاویری از تعقیب و گریز و جرح و ضرب این قلاده خرس با ادواتی همچون تراکتور منتشر شده که در اسرع وقت دادستانی وارد شده و با تشکیل پرونده موضوع را بررسی کرد.

وی ادامه داد: دستورات لازم برای بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس و شناسایی و دستگیری مسببان آن صادر شد تا با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شود.

پروانه خاطرنشان کرد: در این ارتباط پرونده‌ای در دادستانی نمین تشکیل یافته و دستور ویژه دادستان مرکز استان به دادستانی و محیط زیست شهرستان ابلاغ شده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
این حجم از توحش نسبت به حیات وحش تو دنیا بی سابقه است
نظر شما
ادامه