کد خبر: ۶۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد: از این پس همه مجوزهای فعالیت دامپزشکی بخش خصوصی توسط این سازمان صادر می‌شود و همچنین طبق مصوبه دولت باید ارتباط مالی مستقیم کارفرمایان و مسوولان فنی و بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاهها، مراکز بسته‌بندی، سردخانه‌ها و ... قطع شود و ضمانت اجرای این قانون به عهده‌ی سازمان دامپزشکی است.

دکتر سید محمد آقا‌میری - در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد - اظهار کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی و تصویب قانون نظام جامع دامپروری در مجلس شورای اسلامی از این پس همه مجوزهای فعالیت دامپزشکی بخش خصوصی در زمینه‌ی اماکن دامی، بیمارستان‌های دامپزشکی، آزمایشگاه‌ها و غیره از سوی سازمان نظام دامپزشکی صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که برای افزایش سطح بهداشت جامعه باید قوانین اجرا شود، گفت: آیین‌نامه نظارت بهداشتی نظام دامپزشکی در دوره‌ی قبل شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در دولت تصویب شد که بر این اساس، ارتباط مستقیم مالی بین کارفرمایان و مسوولان فنی و بهداشتی دامپزشکی باید قطع شود و ضمانت اجرای این قانون به عهده‌ی سازمان دامپزشکی است.

آقامیری افزود: شرکت نظام سبز سلامت که صد ‌درصد سهام آن متعلق به سازمان نظام دامپزشکی است، از این پس رابط کارفرمایان و مسوولان فنی و بهداشتی خواهد بود.


رییس سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم تصریح کرد: هیچ کشتارگاه، سردخانه و مرکز بسته‌بندی مواد پروتئینی خام دامی حق ندارد بدون حضور و نظارت دامپزشک این محصولات را عرضه کند و ضمانت اجرای این قانون به عهده‌ی سازمان دامپزشکی کشور است.

وی تاکید کرد: هرگاه که صد درصد این قانون اجرایی شد، شاخص بهداشتی کشور به حد مطلوب می‌رسد.

به گفته‌ی آقامیری درحال حاضر با کمبود نیروی دامپزشکی مواجه نیستیم، بلکه مشکل برای اجرای آیین‌نامه‌هاست؛ سازمان دامپزشکی باید در اجرای آیین‌نامه‌های مرتبط بهداشتی دقت بیشتری داشته باشد، چرا که اقتدار دامپزشکی نظارت بر اجرای دقیق آیین‌نامه‌های اجرایی است.

وی اظهار کرد: با توجه به محرومیت برخی مناطق، معمولا دامپزشکان علاقه به فعالیت در این مناطق ندارند که طبق آیین‌نامه‌ی مصوب رتبه‌بندی و تعیین صلاحیت دامپزشکان در کشور، الزام شده که دامپزشکان خدمت خود را از نقاط محروم شروع کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی گفت: علی‌رغم وجود قانون نظام باز‌آموزی طی 18 سال اخیر در سازمان دامپزشکی، این قانون اجرایی نشده بود که مجدد نظام بازآموزی فعال شد و بیش از 19 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با بیان این‌که وظیفه قانونی نظام دامپزشکی ایجاد فرصت شغلی برای دامپزشکان نیست، اظهار کرد: براساس الگوی استقرار بخش خصوصی دامپزشکی فرصت شغلی برای بیش از شش هزار نفر در دوره قبلی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی فراهم شده است.

آقامیری ارائه‌ی طرح بیمه درمانی دام‌های روستایی و عشایری در واحد‌های صنعتی و سنتی را از اقدامات دوره‌ی سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی برشمرد و گفت: این طرح باعث تعیین هویت دام‌ها و جلوگیری از قاچاق دام می‌شود و همچنین از دام‌های روستایی و عشایری در تامین دارو و هزینه‌های درمانی حمایت می‌کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه دامپزشکی با سلامت غذایی جامعه گره خورده است، گفت: وظیفه خطیر دامپزشکی زمانی مشخص می‌شود که همچون شرایط فعلی با کاهش عرضه تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان مواجه شویم؛ زمانیکه بیماری در کشور حادث ‌شود و به طور ریشه‌ای با آن مبارزه نشود منجر به خسارت اقتصادی خواهد بود که مردم آن را می‌پردازند.

وی مداخله و فشار وزیر جهاد کشاورزی در انتخابات اخیر ریاست سازمان نظام دامپزشکی را رد کرد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که این موضوع صحت داشته باشد و طبق قانون سه نفر طبق رای‌گیری برای ریاست سازمان نظام دامپزشکی به وزیر کشاورزی معرفی می‌شوند و وزیر کشاورزی قطعا یکی از این سه نفر را به رییس‌جمهوری معرفی می‌کند که دکتر خلیلیان هم حتما از این قانون تبعیت کرده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dampezeshk bikar
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
daghighan mesle khode ishun ke saliane sal dar manateghe mahrum.......
نظر شما
ادامه