کد خبر: ۶۸۹۸۲

حکیم مهر: سرپرست اداره و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تلف شدن یک گربه سان به نام وشق اوراسیایی با نام علمی (Lynx Lynx) به علت تصادف جاده ای در مسیر فیروزکوه به تهران بعد از پل دلیجایی خبر داد

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «نقی میرزا کریمی» روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از گزارش مردمی در یکی از رسانه ها در خصوص تلف شدن یک گربه سان در مسیر فیروزکوه مامورین یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام و لاشه حیوان را به اداره محیط زیست شهرستان منتقل کردند.

میرزا کریمی ادامه داد: با بررسی اولیه لاشه مشخص شد، حیوان بر اثر تصادف جاده‌ای تلف شده و مشخصات بیومتری حیوان ثبت و جهت انجام نمونه برداری ژنتیکی جهت نگهداری در بانک ژن سازمان حفاظت محیط زیست و تاکسیدرمی لاشه جهت نگهداری در موزه حیات وحش سازمان به اداره کل متبوعه منتقل شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: تلفات جاده ای یکی از تهدیدات حیات وحش بخصوص در گربه سانان ارزشمند کمیاب است.

وی در ادامه گفت: جلسات مشترکی با اداره کل راهداری استان برگزار شده و نقاط حادثه خیز برای حیات وحش شناسایی و پیگیری های لازم جهت رفع نواقص و ایجاد کریدرهای روگذر و زیرگذر صورت می گیرد.

میرزاکریمی در خاتمه، از مردم خواست در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند  ۰۲۱۷۶۳۴۳۷۳۸ و سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه