کد خبر: ۶۸۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: ۲۱۵ راس کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان تلف شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ربیعی» گفت: ۹۰ درصد تلفات ناشی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک مربوط به حیات وحش شهرستان کلاردشت و مناطق حصارچال و ونداربن است.

به گفته او احتمال افزایش تلفات کل و بز وحشی وجود دارد که با ذوب شدن برف‌ها، شرایط برای صعود محیط بانان به زیستگاه‌های حیات وحش غرب استان، جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها فراهم می‌شود.

طاعون نشخوارکنندگان نخستین بار ۱۷ مهر ماه امسال در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز که هم مرز با مازندران است مشاهده شده بود و با توجه به راه‌های سریع انتقال این ویروس کل و بز‌های منطقه دلیر در چالوس را درگیر کرد.

محیط زیست پس از کشف لاشه ۷ راس کل و بز وحشی در این منطقه بلافاصله با بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی برنامه‌های پایش، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها را آغاز کرد که این پایش‌ها همچنان در غرب استان ادامه دارد.

ویروس طاعون نشخوار کنندگان به شکل قطره‌های ریز عفونی در هنگام عطسه یا هر گونه ترشح دیگر منطقه را آلوده می‌کند و تردد دام‌های سالم در آبشخورها، آخور‌ها و بستر‌هایی که دام آلوده در آن تردد داشت سبب آلوده شده دام‌های زنده می‌شود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
K1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
0
0
برنامه ریشه کنی داشتن. چرا داره وارونه جواب میده؟
نظر شما
ادامه