کد خبر: ۶۸۷۰۹

حکیم مهر: مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب و بلاصاحب با حضور مسوولان محلی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه در مراسم افتتاح این مرکز گفت: این مرکز مجهز به اتاق معاینه، اتاق عمل عقیم‌سازی، بخش قرنطینه سگ‌های بیمار، اتاق سگ‌های نر و ماده (به صورت مجزا) با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، به صورت آزمایشی ایجاد شده‌ است.

«سیدجمال یوسف‌زاده» افزود: با توجه به بحرانی شدن وضعیت سگ‌های بلاصاحب و درخواست‌های شهرندان مبنی بر ساماندهی آنها، مرکز نقاهتگاه با همکاری شهرداری، دامپزشکی، اداره بهداشت، محیط زیست و با کمک یک گروه مردم نهاد حامی حیوانات راه‌اندازی شده‌ است.

وی شمار سگ‌های بلاصاحب تربت‌حیدریه را هزار و ۱۰۰ قلاده عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شده در روز ۳۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری و به این مکان منتقل ‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه در خصوص هزینه‌های ایجاد مرکز نیز گفت: هزینه جمع‌آوری و محل نگهداری را شهرداری متقبل شده است و مراحل بعد نظیر عقیم‌سازی و نگهدای را انجمن انجام می‌دهد.

یوسف زاده افزود: غذای سگ‌ها نیز از محل تلفات دام و طیور با نظارت دامپزشکی تامین می‌شود.

وی با بیان این که برخی سگ‌های بلاصاحب از نژادهای ارزشمند هستند ادامه داد: قیمت هر قلاده از این سگ‌ها به نزدیک ۶۰ میلیون ریال می‌رسد که این گروه مردم نهاد می‌تواند از این طریق هزینه‌های عقیم‌سازی را جبران کند.

او هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ ماده را ۶ میلیون ریال و  هر قلاده سگ نر را سه میلیون ریال عنوان کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه