کد خبر: ۶۸۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار غیرمجاز دام در استان به عنوان یک معضل‌های بهداشتی مهم یاد کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ بیماری شناخته شده در جهان وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۰۰ مورد آن‌ها بین انسان و دام مشترک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شاهرخ یاوریسی» با اشاره به اهمیت تأمین پروتئین سفید و قرمز در سبد غذایی انسان، افزود: باید دقت کنیم که این پروتئین قرمز و سفید را از چه اماکنی تهیه کنیم که مورد تأیید دامپزشکی باشد تا کاملا سالم و بهداشتی باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: امروز در کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها شاهد کشتار غیرمجاز دام در معابر کوچه‌ها و خیابان‌ها هستیم که استفاده از این قبیل گوشت‌ها سلامت خانواده را در معرض خط قرار می‌دهد.

وی از شهروندان خواست، به خاطر سلامتی خود و خانواده تحت هیچ شرایطی از این گوشت‌های که در معابر به روش غیربهداشتی ذبح می‌شوند خریداری نکنند چون امکان آلودگی به انواع بیماری‌های مشترک مانند تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و... وجود دارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
0
2
با سلام
این مورد جزو وظایف ذاتی اداره کل دامپزشکی است که بایستی با هماهنگی کامل با مقام محترم قضایی، فرمانده نیروی انتظامی و شورای تامین استان پیش برده شود نه اینکه توپ را کاملا به میدان مصرف کننده بیندازید که احیانا با تمام مخاطرات کشتار غیرمجاز آشنا نیستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
1
پس وظیفه اداره دامپزشکی نیست دیگه فقط وظیفه مردم ه که نخرند، اداره دامپزشکی همه چیش رو کاغذ و آمارهای کاغذی درست باشه کافیه
نظر شما
ادامه