کد خبر: ۶۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: معاون طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: غذا دادن به سگ‌های بلا صاحب اثرات مخرب بر محیط زیست داشته و نقش این حیوانات نیز تغییر کرده و به انگل تبدیل شده و از نقش اصلی خود خارج می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی صفی خانی» اظهار کرد: شهروندان باید از غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب خودداری کنند چرا که این امر به ظاهر کاری انسانی و شرافتمندانه است، اما در عمل به طبیعت ممکن است آسیب برسانند و موجبات زالد و ولد بی ‌رویه آنها فراهم می‌شود که اثرات مخربی به دنبال دارد.

وی افزود: یک موجود زنده باید بتواند برای خود غذا پیدا کند و در صورتیکه شهروندان به آنها غذا بدهند، نقش اصلی آنها به فراموشی سپرده می‌شود و افزایش میزان زالد و ولد آنها نظم طبیعت را بهم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه ما حامی حیوانات هستیم، تصریح کرد: شهروندان برای ایجاد نظم در طبیعت از غذا دادن به حیوانات بی‌صاحب خودداری کنند چرا که در برخی موارد ممکن است بیماری‌هایی بین انسان و حیوان منتقل شود و این موضوع هم برای انسان و هم برای حیوانات حیات وحش خطر آفرین است.

صفی خانی یادآور شد: در فصل زمستان نیز حیوانات وحوش برای یافتن غذا به داخل شهرها آمده و ممکن است هنگام بارش برف و با سردتر شدن هوا شاهد حضور حیوانات در مناطق شهری باشیم که توصیه می‌شود شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا با گرمتر شدن هوا به طبیعت بازگردند.

وی یکی از دلایل حضور حیوانات وحوش در داخل شهرها را غذا دادن به سگ‌های بی صاحب اعلام کرد و گفت: این موضوع پیرو غذا دهی به سگ‌های بلا صاحب اتفاق می افتد و به این ترتیب سایر حیوانات وحوش نیز به داخل شهر برای غذا حضور می‌یابند و این امر کار درستی نیست.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
3
5
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
4
اداره محیط زیست ما که از بیخ وبن وضعش خراب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
1
نقش اصلی این حیوانات چیه استاد
نظر شما
ادامه