کد خبر: ۶۸۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه دیگر عذری از شهرداران مناطق در خصوص کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب پذیرفته نیست، گفت: در صورت کنترل نشدن جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سال جاری، سال آینده تعداد این سگ‌ها چند برابر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سیاوش محمودی» در جلسه رسیدگی به وضعیت سگ‌های بلاصاحب که امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای شهرداران مناطق، دیگر بهانه‌ای برای کوتاهی و کنترل نشدن جمعیت سگ‌های بلاصاحب وجود ندارند.

وی با بیان اینکه کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب باید یکی از اولویت‌های اصلی شهرداران مناطق باشد، گفت: کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب از وظایف مستمر شهرداری است و نباید کاری آغاز و سپس رها شود.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: علاوه بر کار سازمان مدیریت پسماند، باید هر کدام از مناطق شهرداری یک اکیپ برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب داشته باشد.

وی افزود: آمار سگ‌های بلاصاحب نیز باید مشخص و اعلام شود تا حداقل بدانیم چه تعداد سگ بلاصاحب در شهر داریم و بتوانیم پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم. در صورت کنترل نشدن جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سال جاری، سال آینده تعداد این سگ‌ها چند برابر می‌شود.

محمودی با بیان اینکه دیگر عذری از شهرداران مناطق در این زمینه پذیرفته نیست، گفت: اعلام تعداد سگ‌های بلاصاحب در شهر از نظر فرهنگی تاثیرگذار است و مردم متوجه می‌شوند با چه موضوعی مواجه هستند.

وی بیان کرد: بهداشت و دامپزشکی در تامین داروی بیهوشی برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب کنند تا این دارو حداقل برای ۵ هزار قلاده تامین شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: صدا و سیما نیز باید برنامه‌ای در راستای آموزش مردم، مخاطرات وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر و سگ‌گردانی داشته باشد.

وی افزود: یک ماه دیگر جلسه‌ای در این زمینه برگزار و کارهای انجام‌شده پیگیری می‌شوند

تجهیزات خاصی برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شود  

احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در این  جلسه با اشاره به وضعیت بغرنج وجود سگ‌های بلاصاحب در اهواز گفت: شهر محل زندگی مردم است و امروز افرادی که در نقطه مقابل مردم قرار گرفته‌اند، در حال به مخاطره انداختن شهر هستند.

وی افزود: حامیان سگ در مقابل سلامت و امنیت جسمی و روانی مردم به ویژه زنان و کودکان قرار گرفته‌اند؛ به اعتقاد عموم مردم فعل این افراد جرم است بنابراین از دستگاه قضایی می‌خواهیم فعل حامیان حیوانات به ویژه سگ را در این شرایط جرم تلقی کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: سگ‌گردانی یک نماد حامیان سگ است و این کار، خلاف سلامت و امنیت و ضد فرهنگ است. اهواز مگر چقدر پارک و مراکز تفریحی دارد که امروز این فضاها به دلیل سگ‌گردانی از مردم گرفته شده است؟

سراج بیان کرد: در شورای شهر پنجم تصویب شد که سگ‌گردانی در اهواز به ویژه پارک‌ها و معابر ممنوع شود. امیدواریم از سگ‌گردانی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر آموزش باید تجهیزات خاصی برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شود تا با ۲۰ اکیپ، تا قبل از نوروز حجم بالایی از سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم حضور مدیرکل صدا و سیما در این جلسه، گفت: صدا و سیما تنها سیاه‌نمایی می‌کند و مسائل مختلف شهر را به شکل نامطلوب در سطح کشور مخابره می‌کند. صدا و سیما کجای کار است؟ در حالی ه بودجه بیت‌المال را می‌گیرد تا در این مواقع به کمک مردم بیاید

هر چه سلامت محیط را تهدید می‌کند باید کنار برود

محمدحسین ملایی‌زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز نیز در این  جلسه گفت: در حال حاضر همه از عملکردشان گزارش می‌دهند اما مردم چیزی نمی‌بینند.    

وی افزود: شهر محیط زندگی انسان‌ها است بنابراین هر چیزی سلامت محیط را تهدید می‌کند چه با زبان خوش و چه با زور باید کنار برود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت: برخی اوقات آثار حمله یک سگ، هزاران بار بیشتر از گازگرفتگی است اما کسی این آثار را نمی‌بیند.

وی بیان کرد: اگر در حال جمع‌آوری سگ‌ها هستیم برای حفظ سلامت جامعه است اما بخشی از جامعه جلوی ما می‌ایستد که این مساله هم تقصیر ما است. باید قبل از هر چیز به رفتار خود، آموزش‌ها و اطلاعاتی که باید از قبل به مردم می‌دادیم، توجه کنیم. باید ابتدا زمینه کار را فراهم و سپس کار کنیم اما هیچ کدام از این موارد سر جای خود قرار ندارد.

ملایی‌زمانی با بیان اینکه همگرایی وجود ندارد و با  دانستن، ندانستن، بد عمل کردن و عدم هماهنگی به جامعه آسیب وارد کرده‌ایم، افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها کجای کار هستند؟ حتما باید اتفاقی بیفتد تا رسانه‌ها در این زمینه ورود کنند؟ تا زمانی که اثربخشی این فعالیت‌ها برای مردم ملموس نباشد، عذری از هیچکس پذیرفته نیست.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
5
دامپزشکی برا کارهای قانونی خودش بودجه نداره ،بیاد وظایف ذاتی شما هم اتجام بده
نظر شما
ادامه