کد خبر: ۶۸۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
کسانی که نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارند می‌توانند از شیر بدون لاکتوز که از لوبیا و سویا گرفته شده استفاده کنند ولی چون این شیر دارای کلسیم کمی است باید از انواع غنی شده با کلسیم آن استفاده کنند و نیابد مصرف شیر را کنار بگذارند...
adsfasdf
 یک متخصص تغذیه گفت: کسانی که نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارند می‌توانند از شیر بدون لاکتوز که از لوبیا و سویا گرفته شده استفاده کنند ولی چون این شیر دارای کلسیم کمی است باید از انواع غنی شده با کلسیم آن استفاده کنند و نیابد مصرف شیر را کنار بگذارند.
سعید حسینی افزود: شیر‌های طعم‌دار در مقایسه با شیر ساده مقداری قند و کالری بیشتری دارند و کودکانی که شیرهای طعم‌دار می‌خورند، کمتر از سایر شیرینی‌های قندی و پرانرژی دیگر استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: شیرهای طعم‌دار به اندازه شیر معمولی مغذی هستند و در مقایسه با شیر ساده، شیرهای طعم‌دار مقداری قند و کالری بیشتری دارند ولی مطالعات نشان داده‌اند که کودکانی که از شیرهای طعم‌دار استفاده می‌کنند به میزان کمتری از سایر شیرینی‌های قندی و پرانرژی دیگر استفاده کرده و در نتیجه این نوشیدنی جایگزین مناسبی به شمار می‌آید.
وی گفت: قدرت ایجاد پوسیدگی دندان توسط شیرهای طعم‌‌دار در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های شیرین قابل چشم‌پوشی است.
این متخصص تغذیه افزود: در افراد بزرگسال مصرف شیر کم‌چرب بهتر از پرچرب است مگر در شرایط خاص که نیاز به کالری بیشتری داشته باشد و مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نباشد. مصرف شیر کم‌چرب به همراه میوه و سبزی فراوان باعث کاهش فشار خون و سلامت قلب می‌شود.
حسینی اضافه کرد: کسانی که لاکتوز شیر را نمی‌توانند تحمل کنند می‌توانند از شیر بدون لاکتوز که از لوبیا و سویا گرفته شده استفاده کنند ولی چون این شیر دارای کلسیم کمی است باید از انواع غنی شده با کلسیم آن استفاده کنند. البته این افراد می‌توانند شیر را در مقادیر کم (مانند یک دوم لیوان) مصرف کنند و نباید به طور کامل شیر را کنار بگذارند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۱
0
4
سلام
من نمي دانم اين متخصص تغذيه كيست؟!! . اما مي دانم كه شير بدون لاكتوز هيچ ربطي به سويا و لوبيا؟؟!! ندارد. شير سويا يك شير گياهي (سوي ميلك) است كه اصلا به عنوان يك فراورده لبني محسوب نمي شود و داستاني كاملا جدا دارد و اصولا وقتي شير سويا مي خوريم(چون شير نيست) پس لاكتوز و كلسيم هم ندارد. اما شيرهاي كم لاكتوز يا اصطلاحا لاكتوز فري يا بدون لاكتوز، آنهايي هستند كه در صنعت آنزيم لاكتاز به صورت مصنوعي به آنها اضافه شده و قند لاكتوز آنها به دو قند گلوكز و گالاكتوز شكسته است. بنابر اين مزه آنها نيز از شير معمولي(داراي لاكتوز) شيرين تر است. اميدوارم اشتباه به اين بزرگي از خبرنگار باشد، نه از متخصص تغذيه!!
افشین حسین زاده
|
-
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
0
3
با سلام بنده نیز با نظر آقای دکتر آراسب موافقم ضمن اینکه بدلیل شغل اینجانب که مدیریت تحقیقات بازار یکی از شرکتهای بزرگ و قدیمی ایران می باشد لازم میدانم که برای مثال به محصولات شرکتهای آلمانی با نام Milk minus Lبه معنی شیر فاقد لاکتوز که صد در صد حیوانی و از گاو تهیه میگردد اشاره نمایم
صفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
2
من پیش اقای دکتری که نوشتید متخصص است رفته ام.نمیدانم ایا یک نفر تا حالا مدرک فوق تخصص تغذیه ابشان را بررسی کرده یانه؟
مطلب در مورد شیر از اشتباهات خفیه ایشان است.
.................................
عجیب بودند.
میترا کرمی
|
Australia
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
دوستان عزیز،دکترحسینی پزشک خوبی هستند،منظور ایشون شیرهای گیاهای هستش،شیر سویا رو الان هم تو ایران میفروشن،البته خوشبختانه شیرهای حیوانی بدون لاکتوز هم داریم.
نظر شما
ادامه