کد خبر: ۶۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
 

حکیم مهر: پایگاه خبری ریواس جنوب در گزارشی با عنوان «گلایه مردم از تعدادی از دامپزشکها روز به روز بیشتر میشود» ادعا کرد:

دام ها چون بخشی از دارایی مردم به حساب می روند برای آنها عزیز هستند و گاها برای از دست دادن یکی از آنها صاحبان به گریه و زاری می پردازند.

گزارشات ریواس جنوب حاکی از آن است که در برخی از روستاها که دام ها مریض می شوند، چندان مورد درمان قرار نمی گیرند و پزشکان مربوطه با نگاهی سطحی دارویی تجویز می کنند که چندان موثر واقع نمی شود.

از طرفی دیگر برخی از مناطق علاوه بر کیفیت کار دامپزشکان از کمبود پزشک نیز می نالند.

یکی از دامداران گفت: برای درمان دام خودم که حدودا ۲۰ میلیون قیمت داشت و چون دکتر نبود مجبور بودم هزینه یک دامپزشک که یک میلیون و نیم بود پرداخت کنم و با ماشین شخصی ام از شهر دیگری بالای سر دامم بیارم.

شخص دیگری که گاوی داشت و چند روز مریض بود، گفت: بعد از اینکه چند روز گاوم مریض بود و خودم با درمان محلی حال او را بهتر می کردم؛ بعد از اینکه پزشک متخصص آمد و داروهایی داد اما روز بعد گاو تلف شد.

در این زمینه «دکتر عطا الله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: بخش خصوصی تحت نظارت نظام دامپزشکی است و قاعدتا باید تعرفه مربوطه را رعایت کنند.

وی در مورد کمبود دامپزشک در برخی از بخش ها گفت: با توجه به اینکه موضوع درمان به بخش خصوصی واگذار شده، در همه شهرها و تقریبا همه بخش ها کلینیک دامپزشکی داریم.

بر پایه این گزارش دو مشکل کمبود دامپزشک و قیمت های بالای درمان یک دام در کنار کیفیت پایین خدمات در برخی از مناطق آشکار است و دامداران و عشایری که با سختی های خاص خود یک دام را پرورش می دهند نباید با کوچکترین بیماری شاهد تلف شدن دام و سرمایه خود بشوند و یا اینکه برای درمان متحمل هزینه های گزافی بشوند.

پینوشت حکیم مهر:

ادعاهای واهی این پایگاه خبری در حالی صورت میگیرد که دامپزشکان خدوم بخش خصوصی کشورمان با پایینترین تعرفههای درمانی و مشکلات معیشتی فراوان، در حال خدماترسانی به اقشار شهری و روستایی کشور هستند.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
2
18
متاسفانه گلایه دامداران درحالی بجاست که تعرفه دریافتی دامپزشکان هم درقبال کار ساعتی که انجام میدن بسیار پایینه . وقتی دامداری یک کیلو گندم را ۱۱ هزارتومن و یک کیلو بونجه را نزدیک به ده هزارتومن میخره ، نباید توقع داشته باشه که یه ویال دراکسین ۸۰۰ هزارتومنی و یا مثلا ترانکرون ۳۵۰ هزارتومنی مصرف بشه ، به علاوه هزینه ایاب و ذهاب ۲۰۰ هزارتومنی و حق الزحمه دامپزشک با ده ها مخاطره به ۱/۵ میلیون نرسه . حالا کیفیت پایین مواد اولیه چینی و هندی و ترک و … رو هم بزارید کنار مشکلات درمان . خانه از پای بست ویران است . چرا به دامپزشک فقط گیر میدن ؟ چون حامی ندارن . حامیان دارن براشون ویلای لوکس ققنوس می سازن . برا ویلا خریدم باید تعرفه رو بالا برد مگر اینکه این ویلاها سهم دامپزشکان نباشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جالب است مدیرکل استان نمی داند بخش خصوصی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی فعالیت می کند و نه نظام دامپزشکی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
22
2
دامپزشکان فقط از تولید کنندگان طلبکارن و هیچ اشتباهی نمیکنند و همیشه میگن ما داریم مفتی کار میکنیم . این طلبکاران بهتر نیست به خودشان بیان.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
1
9
چند روز پیش در باره تعرفه بالای دندانپزشکی به دفتر نظام پزشکی تماس گرفتم واز خدمات بالای و ویزیت گلایه کردم اظهار داشتند ما در زمینه درمان و عملیات دندانپزشکی تعرفه مشخصی نداریم و شکایت شما به جایی نمی رسد!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
1
با سلام ، پیرو رونوشت حکیم مهر مبنی بر واهی بودن مطالب این سایت خبری ، نانم مدیرکل محترم دامپزشکی استان عبداله بهمنش بوده که بدلیل دستپاچگی و یا موضوع کپی پیست در رسانه ها عطالله بهمنش قید گردیده است. متاسفانه در طی چند سال اخیر رشد قارچ گونه سایت های خبری که صرفاً با افراد جوان و بی تجربه که هیچ سررشته ای از خبر و اطلاع رسانی دارند بصورت درصدی کار می کنند و اغلب مطالب را از سایر سایت ها بدون مطالعه و حتی یک تماس تلفنی با مسئول مربوطه مبنی بر صحت و سقم مطالب کپی پیست می کنند.
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
همکار‌محترم ، یبار چیزی که‌نوشتی رو بخون بعد از کپی پیست فرمایش کن . متن ارسالی خودت رو یبار مرور کن‌. من‌که متوجه نشدم‌چی نوشتی و منظورت چی ه. فقط میدونم الان جای شورای نظام ، اداره کل نشسته و اداره کل هم مشغول قلع و قمع .
دکتر امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
1
9
کمبود دامپزشک نیست. فارغ التحصیل اضافه هم داریم.
مساله اینجاست که دامپزشک اگه بخواد بره منطقه محروم کار و خدمت کنه، باید از جیبش هزینه کنه.
قطعه درمانگاه دامپزشکی هم موسسه خیریه نیست.
بله هزینه ها برای دامدار منطقه محروم بالاست و لی مقصر دامزشکان نیستند.
باید دستگاه های مسئول فکری کنند تا دامداری به عنوان کارگاه تولید غذای پروتئینی، سرپا بمونه...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
1
متاسقانه نظام با تنگ نظری سبب شده تا افراد غیر مرتبط پارد کار دامپزشکی شوند و مسب درامد کنن اما دکترهای دامپزشک بی نصیب باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
با کمال تاسف باید گفت خصوصی سازی بخش درمان ( در اصل رها سازی بخش درمان ) بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی واقلیمی بیشترین ضربه رو به دامپزشکی کشور اعم از دولتی وخصوصی زد از یک طرف بخش دولتی کوچک وتا حد زیادی ناتوان کردند واز طرف دیگر بخش خصوصی رو بدون حمایت وپشتوانه محکم جایگزین بخش دولتی کردند
دامپزشکی بزرگترین اشتباه!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
0
در اصل تحصیل در رشته هایی مثل دامپزشکی کلا اشتباهه.یه دامپزشک وقتی فارغ التحصیل می شه،فقط مقداری غرور و یکسری تئوری ها رو می دونه تا این بیاد در این کار خبره بشه باید در دامداری های صنعتی دو سه سالی ارزون کار کنه و در شرایط بد دامداری گذران کنه.تازه بعدش بیاد مدتی در منطقه ای کار کنه اگه زیاد تلفات نده به عنوان دامپزشک به اون اعتماد کرده و دام خود را بسپارند.آدم عاقل این همه راه بیخود رو نمی ره.بعد از اون همه تحصیل بره تو کود حیوان و بوی گاو و گوسفند بگیره و این همه هم خرج کنه و کلی هم امتحان بده.بهترین راه اینه که دور این رشته مشکل دار و ایراد دار رو خط کشیده و زندگی رو تباه نکنه.مگه چند درصد مردم تو کشور گاو دارن که این همه هم دامپزشک تولید شده!!مسئولین اهمیت نمی دن چون تنبیه شدید و موثر برای اونها وجود نداره.پس انسان خودش باید عاقل باشه.تاریخ مصرف رشته دامپزشکی ده سال پیش تمام شد.
نظر شما
ادامه