کد خبر: ۶۸۳۶

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت : تا کنون طرح پایش باقی‌مانده ها در شیر، عسل و آبزیان اجرا شده و امسال این طرح بر روی طیور و سال آینده بر روی گوشت قرمز و تخم مرغ اجرا می‌شود.

دکتر محسن مشکوة یکی از نگرانی های مردم در ارتباط با سلامت غذا را بحث باقی‌مانده های دارویی و به طور کل آلاینده‌ها دانست و افزود : این آلاینده ها شامل باقی‌مانده‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک‌ها، هورمون‌ها، فلزات سنگین، سموم طبیعی قارچ‌ها و سموم مقابله با انگل‌ها است.
وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی با تجهیز آزمایشگاه‌هایی در تهران، مشهد، قزوین و اردبیل به دنبال این مساله است که موارد غذایی با منشا دامی را تحت پایش قرار دهد.
این دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی در مورد روند کار در اجرای این طرح گفت: نمونه‌ها از مراکز تولیدی مختلف جمع‌آوری می‌شود و به آزمایشگاه‌ها انتقال داده می‌شود و در این آزمایشگاه ‌ها از نظر آلودگی‌های مختلف بررسی می‌شود.
وی یکی از عرصه‌های فعالیت دامپزشکی را کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی دانست و افزود: سازمان دامپزشکی مراحل مختلف تولید از دامداری تا استحصال در کشتارگاه و یا بحث فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل و توزیع را مورد نظارت بهداشتی قرار می‌دهد.
دکتر مشکوة افزود: در این مراحل بازرسان تلاش بر کنترل و نظارت بهداشتی دارند.
این مقام مسوول در سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: تقریبا شش هزار نفر پرسنل در 755 واحد اداری – فنی سازمان دامپزشکی کشور فعال هستند وعلاوه بر این افراد، مسوول فنی – بهداشتی نیز در مراکز تولیدی فعال هستند که موظفند دستورالعمل های ما را عملی کنند.

 

 

نظر شما
ادامه