کد خبر: ۶۸۳۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: یک رأس گوزن دیروز در دهکده طبیعت قزوین به علت ابتلا به بیماری، تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حمید زینالی»، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: روز گذشته با اعلام خبر تلف شدن یک رأس گوزن در دهکده طبیعت قزوین، بلافاصله کارشناسان شهرستان قزوین اداره کل دامپزشکی استان به محل اعزام شدند و پس از نمونه برداری، با نظارت کارشناسان، لاشه گوزن تلف شده دفن شد.

کارشناسان دامپزشکی شهرستان قزوین مشکوک به ابتلای گوزن تلف شده به بیماری شاربن هستند که نتایج آزمایش ها، چند روز آینده اعلام می‌شود.

دامپزشکی، مسئول اعلام نظر درباره تلف شدن گوزن دهکده طبیعت

مالکیت دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین بر عهده شهرداری قزوین است و در تماس با جابر خرم نیا، مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین علت تلف شدن یک رأس گوزن در این پارک را جویا شدیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: بر اساس اعلام مسئولان دهکده طبیعت قزوین، گوزن فوق به دلیل ابتلا به بیماری معدوم شده است.

وی افزود: دامپزشکی در حال بررسی علت بیماری گوزن معدوم شده است.

خرم نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مالکیت حیوانات موجود در دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین بر عهده دامپزشکی و محیط زیست استان است و اعلام نظر نهایی درباره علت تلف شدن گوزن تلف شده، بر عهده این دو نهاد قرار دارد.

علت تلف شدن گوزن هنوز مشخص نیست!

نوری، مدیر سابق دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین که به دلیل حواشی چند وقت اخیر، این روز‌ها دیگر در دهکده طبیعت حضور ندارد هم با تأیید خبر تلف شدن یک رأس گوزن در دهکده طبیعت، می‌گوید: لاشه گوزن تلف شده از سوی کارشناسان دامپزشکی برای بررسی علت فوت، کالبد شکافی شده است.

هفته پیش هم یک رأس توله شیر در دهکده طبیعت قزوین تلف شده بود.

«شیردل» به دلیل درگیری با شیر بزرگتر از خود دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و علیرغم تلاش و مراقبت‌های شبانه روزی دامپزشکان، در نهایت تلف شد.

 



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
با خبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
1
خبر چقدر ایراد داره:
۱_ جایی گفته مشکوک به شاربن بعد در ادامه گفته کالبد گشایی شده.
۲_ نوشتید مالکیت حیوانات برای دامپزشکی هست که درست نیست
۳_ اولش هم میگه کارشناسان شهرستان اداره کل دامپزشکی قزوین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
1
پارک ملی باراجین یکی از بهترین مراکز کشور می باشدکه به لطف مدیریت مهندس نوری تا بحال فعالیت می کرده قطعا عدم حضور ایشون در مجموعه باعث از بین رفتن مجموعه و حیواناتش میشه امیدوارم مسولین قدر ادمهایی مثل ایشون رو بدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
اون آسیبی که در ناحیه ونترال دیده میشه اثر حمله حیوان درنده به نظر میرسه
نظر شما
ادامه