کد خبر: ۶۸۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای حیوانات، پرندگان حیات وحش پارک ملت تهران واکسینه شدند

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: تعداد ۳۰۰ پرنده از گونه‌های پرندگان شکاری و اهلی از جمله؛ اردک، کبوتر، سارکپه، شترمرغ، عقاب طلایی، عروس هلندی، غاز، قرقاول، طاووس، مرغ شاخدار و ...واکسن نیوکاسل آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند.


او افزود: نظر به اهمیت و حفاظت از گونه‌های پرندگان این مرکز در مقابل بیماری‌ها و تسریع روند تیمار و مراقبت، واکسیناسیون این رده از حیوانات انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اظهار کرد: هر سال با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی مهاجر از مناطق مسیر سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی نگرانی از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد بین گونه‌های مختلف پرندگان افزایش می‌یابد

سیگارودی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان و دارای ۳ نوع تیپ C,B,A است. در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله اسب و همچنین انسان را درگیر می نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، او خاطرنشان کرد: راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم های نظارت، تصمیم و اقدام به موقع است و از سویی، همکاری بین بخشی در بحث مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و طیور و انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
کسی نیست جواب این آقا روبده . واکسن نیوکاسل آنفولانزا سویه اچ ناین ه . چه ربطی به آنفولانزا فوق حاد پرندگان مهاجر داره . به کجا داریم می ریم .
نظر شما
ادامه