کد خبر: ۶۸۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادبیل از ایجاد مرکز ژنتیک بین المللی شتر دوکوهانه در جعفر آباد بیله سوار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اردبیل، «خلیل نیکشاد» گفت: در حال حاضر تعداد ۲۴۸ نفر شتر در استان اردبیل پرورش داده می شود که از این لحاظ تنها استان دارای شتر دوکوهانه خالص کشور محسوب می‌شود

او پس از بازدید نماینده سازمان فائو و مسؤولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از مرکز بین المللی بانک ژنی شتر دوکوهانه جعفر آباد و جهاد آباد مشگین‌شهر با نشست مشترک با نماینده سازمان فائو در ایران گفت: استان اردبیل دارای برتری‌های اکوسیستمی مناسبی برای پرورش شتر دوکوهانه است. پرورش این موجود سودمند می‌تواند به بهترین نحو ممکن صنعت اکوتوریسم را نیز در استان فعال نماید.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل شتر حیوانی نجیب و سازگار با شرایط نامساعد محیطی و کم‌آب است و با برنامه‌های دقیق کارشناسی می‌توان به راحتی جمعیت این حیوان ارزشمند را از انقراض و نابودی نجات داد.

نیکشاد می گوید: شتر دوکوهانه به‌عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن به‌طور غالب مختص استان اردبیل است.

او گفت: در سال‌های گذشته جمعیت این دام ارزشمند به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته و خطر انقراض آن کاملا محسوس گردید و برای جلوگیری از انقراض کامل آن ایستگاه شتر دوکوهانه جهادآباد مشگین‌شهر با خرید تعداد محدودی شتر از عشایر استان در سال‌های ۷۴ تا ۷۵ شروع به فعالیت تحقیقاتی کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل می گوید : مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه می‌بایست در راستای جلوگیری از انقراض نسل این موجود ارزشمند حرکت کند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
1
2
فقط دور ریختن منابع کشور است و سودی ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
احسن احسن احسن
نظر شما
ادامه