کد خبر: ۶۸۲۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین و تبریز

 

برگزاری اولین تور عکاسی دامپزشکی در استان قزوین

 

اولین تور عکاسی دامپزشکی، چهارم مهرماه سالجاری توسط اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.

مسؤول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این تور عکاسی که فراخوان آن هفته گذشته از طریق انجمن سینمای جوان قزوین وحوزه هنری استان قزوین منتشر گردیده بود، با ثبت نام از عکاسان حرفه ای استان جهت ارسال آثار به جشنواره عکس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

  

 

محمد فرحی در ادامه ضمن تشکر از همکاری حوزه هنری ،انجمن سینمای جوان وشبکه دامپزشکی شهرستان قزوین در برگزاری این تور عکاسی، هدف از برگزاری آنرا ایجاد تسهیلات جهت تهیه عکس از فعالیتهای دامپزشکی عنوان کرد و از کلیه عکاسان محترم استان جهت شرکت در جشنواره سراسری عکس سازمان دامپزشکی کشور که شرایط شرکت آن در سایت  اداره کل دامپزشکی استان قزوین به آدرس: www.qazvin-vet.ir درج گردیده دعوت بعمل آورد.

 

---------------------------------

 

کشف و ضبط 800 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده غیر بهداشتی در تبریز


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز از کشف و ضبط 800 کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده غیربهداشتی و حذف آن از چرخه مصرف انسانی خبر دارد.


دکتر فرهاد تقی زاده گفت: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه موفق به کشف یک کارگاه متخلف و غیر مجازبسته بندی و قطعه بندی غیر بهداشتی مرغ شدند.
وی افزود طی گزارشات واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبنی بر قطعه‌بندی غیر مجاز و غیر بهداشتی مرغ در منزلی شخصی در یکی از مناطق تبریز، با هماهنگی واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان پس از اخذ حکم قضایی ورود به محل از دادستانی محترم عمومی و انقلاب تبریز، و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی منطقه طی عملیات برنامه ریزی شده وارد محل مذکور شده  وسایل قطعه‌بندی مرغ کشف و صورتجلسه گردید.
دکتر تقی زاده خاطرنشان کرد در این محل بیش از 800 کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط و با دستور مقام محترم قضائی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید و عوامل متخلف تحویل مراجع قضایی شدند.
دکتر تقی زاده ضمن قدردانی از همکاریهای دستگاه محترم  قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با تخلفات بهداشتی، از  مردم شریف شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها و غذا خوری‌ها مراتب را با شماره تلفن 1512 و نیز 4439272 به شبکه دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند تا کارشناسان بهداشتی این شبکه در اسرع وقت اقدامات لازم را اعمال نمایند.

 

نظر شما
ادامه