کد خبر: ۶۸۰۳

حکیم مهر - رییس اداره مالاریا وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار طی 80 سال گذشته موارد انتقال محلی مالاریا در کشور به کمتر از یکهزار مورد رسید.

دکتر احمد رییسی در حاشیه کارگاه کشوری مالاریا در زاهدان گفت: افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها درباره نحوه انتقال بیماری مالاریا، توزیع اقلامی مانند پشه بند در سطح وسیع، بهبود پوشش گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی اولیه از جمله علل مهم کاهش موارد ابتلا و انتقال بیماری مالاریاست.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع حق تمام افراد جامعه است، ادامه داد: در سال 1368 یک سوم موارد ابتلا به مالاریا در کل کشور (معادل 25 هزار نفر) مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود. این در حالیست که اکنون این تعداد به 2 هزار نفر کاهش یافته است و همچنان روند نزولی خود را طی می‌کند.

دکتر طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به اقدامات کارشناسان بهداشتی در این استان در راستای کاهش موارد ابتلا به بیماری مالاریا گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و وجود امکان ابتلا به این بیماری در هر 4 فصل سال در استان، اقدامات بیماریابی به صورت فعال و ماهیانه در حال انجام است.

وی در پایان گفت: کانون‌های پاک از مالاریا در دو سال گذشته از 3 هزار و 609 مورد به 3 هزار و 900 مورد افزایش یافته و این موضوع بسیار جای خوشحالی و امیدواری است.

 

 

نظر شما
ادامه