کد خبر: ۶۷۹۲

حکیم مهر - برنامه "در شهر" شبکه پنج سیما، جمعه اول مهرماه سالجاری به موضوع طرح عرضه مرغ بصورت بسته‎بندی شده در استان تهران اختصاص داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در این برنامه گفت : در شرایط پیک مصرف یا زمانی که بازار به لحاظ تولید در تلاطم است، اجرای چنین طرحی می‎تواند به بحرانی که وجود دارد دامن بزند.

دکتر حزبئی افزود : از نظر سخت‎افزاری باید تمهیدات لازم برای اجرای این طرح بکار گرفته شده باشد که هم اکنون تقریباً کشتارگاهها از بعد سخت افزاری برای اجرای طرح خود را تجهیز کرده‎اند.

وی با اشاره به نقش ناوگان حمل و نقل در عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده هم گفت : گرچه تعداد خودروهای مورد نیاز برای اجرای این طرح در تهران وجود دارد اما شرایط تردد خودروها در تهران می‎تواند تهیه و عرضه مرغ در بازار را با مشکل مواجه کند.

گوینده این برنامه با اشاره به عدم اجرای طرح عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده در تهران بمدت 8 سال، عدم آمادگی کشتارگاهها و وجود واسطه‎هایی که از عرضه مرغ بصورت فله سود می‎برند را از مهمترین علل عدم اجرای این طرح دانست.

وی گفت : وزارت بهداشت اعلام کرده که از طریق مرغ فله بیماریهای زیادی می‎توانند به منازل مردم راه یابند و از سویی مردم از برخی روشهای بسته بندی هم گله‎مند هستند.

این گوینده افزود : سازمان دامپزشکی کشورمان بعنوان ناظر این طرح قول داده پس از 8 سال به زودی عرضه مرغ بصورت بسته بندی شده را در تهران اجباری کند.

وی گفت : بنا بر اعلام سازمان دامپزشکی در صورت وجود هر گونه مشکل در عرضه مرغ‎های بسته بندی شده، مردم می توانند با شماره های این سازمان تماس حاصل نموده و مرغ معیوب را رهگیری نمایند.

گوینده برنامه در شهر در خاتمه خطاب به مردم گفت : حالا تصمیم با شما است که مرغ فله بخرید یا مرغ بسته‎بندی شده!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه