کد خبر: ۶۷۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: دانشیار دانشگاه زنجان با بیان اینکه تغذیه ‌مرغ و خروس‌ در دوره تخم‌گذاری سبب تشکیل نطفه و افزایش درصد جوجه‌آوری می‌شود،‌ گفت: با افزودن یک ماده کاملاً گیاهی به جیره غذایی خروس‌های پدر مولد، جوجه‌آوری حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدحسین شهیر» اظهار کرد: استفاده از جیره غذایی دارای چربی زیاد با اینکه سبب افزایش وزن مرغ و خروس‌ها می‌شود اما در آینده، روند تخم‌گذاری را با مشکل روبه‌رو کرده، همچنین استفاده از پروتئین و کلسیم اضافی در خارج از فصل تخم‌گذاری نیز طیور را با مشکلات گوارشی مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: نطفه عامل اصلی تبدیل شدن تخم به جوجه است، در واقع اگر تخمی بدون نطفه باشد امکان جوجه شدن آن وجود ندارد. عوامل مختلفی (سن خروس، وضع سلامت، تغذیه و وراثت) در کیفیت نطفه خروس تاثیر دارد.

شهیر افزود: گروه تحقیقاتی علوم دامی در قالب یک پایان‌نامه ارشد موفق به ابداع این روش کاملاً ارگانیک و بومی شده است که می‌تواند سبب افزایش تولید جوجه یک‌روزه گوشتی در کشور و ارتقای بهره‌وری صنعت مرغ گوشتی شود.

دانشیار دانشگاه زنجان با اشاره به افزایش سن گله‌های مادر گوشتی و کمبود جوجه، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کاملاً اقتصادی که برای اولین‌بار در کشور انجام شده، برای بهبود تولید گوشت مرغ در کشور ضروری است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
اینطور کارها بطور معمول دائما در سطح ارشد انجام میشود و تقریبا در صد درصد موارد ، منحصرا آکادمیک و فاقد امکان عملیاتی شدن هستند . گزارش اینطور مطالعات دانشجویی ، در شان حکیم مهر نیست
نظر شما
ادامه