کد خبر: ۶۷۷۷۳
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
نگاه شما:
در هر حال نمی‌توان گفت که یک نفر در کلینیکش مرتکب اشتباهی شده و به من مربوط نیست، لذا «لوح‎بان» با تاسی به وی شرمسار است و شخصاً خود را موظف به عذرخواهی می‎داند ...

این یک تکه پارچه بود، آن را به حجاب تعمیم ندهیم

دکتر کامران شریفی

دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد

اخیراً کلیپی که از یکی از مطبهای دامپزشکی به بیرون درز کرد، نشان داد که نقصی در آموزش کدهای اخلاقی وجود دارد که نظام دامپزشکی موظف است به آن رسیدگی کند.

این مسئله را باید یک نقص در کد اخلاقی و رفتار در کلینیک و آگاهی به این نکته دانست که کلینیک دامپزشکی محل وقوع فعالیتی خطیر است و محل ضبط و انتشار هر کلیپی نیست. این واقعه که نشان داد اشکالی وجود دارد که البته به راحتی قابل اصلاح است.

در کدهای اخلاقی روانشناسان و روانپزشکان این نکته وجود دارد که از نزدیک شدن بیش از حد به بیمار باید خودداری کرد و فضای روابط نباید از حد رابطه رسمی بین بیمار و متخصص فراتر رود.

در کلینیک دامپزشکی هم فضای کار باید معطوف به کاهش آلام و درد و رنج حیوانات و رفع اضطراب و نگرانی صاحبش باشد و لاغیر! ممکن است که برای تلطیف فضای کار لازم باشد که لطیفه‌ای گفته شود، اما هر چیزی حدی دارد که این یکی از شانه خاکی جاده هم گذشت و به پرتگاه رفت.

حجاب به یک تکه پارچه فروکاستنی نیست و بار معنایی وسیعی در دین های مختلف دارد که نباید تصور کرد که چنین رفتارهای ناخودآگاه و لحظه‌ای و بی‌مایه لطمه‌ای به حرمت و اعتبار و آبروی آن می زند.

در سال ۱۹۹۹ مروه کاواکچی نماینده مجلس ترکیه قصد داشت با حجاب در مجلس ترکیه حاضر شود که به همین علت از ورود به مجلس منع شد. دبیر فعلی شورای نگهبان در خطبه نماز جمعه گفت که از یک متر پارچه میترسند. در هیچ حالتی نمی‌توان و نباید حجاب را به یک تکه یا یک متر پارچه فروکاست.

در هر حال نمی‌توان گفت که یک نفر در کلینیکش مرتکب اشتباهی شده و به من مربوط نیست. با الهام از «سورن کیرکه‌گور» فیلسوف مسیحی دانمارکی نباید گفت که دیگری مرتکب اشتباه شده و به من مربوط نیست، لذا «لوحبان» با تاسی به وی شرمسار است و شخصاً خود را موظف به عذرخواهی میداند.

از مسئولین رسیدگی به این پرونده تقاضا دارد به حرمت حجاب، تفسیری آسان گیرانه از این واقعه داشته باشند و با باور به این که حجاب به یک تکه پارچه فروکاستنی نیست، این اشتباه را یک مسئله فنی تلقی کرده، تنبیه و آموزش فرد خاطی را به نظام دامپزشکی واگذار کنند تا این سازمان علاوه بر ورود به این موضوع خاص، با برگزاری کلاسهای آموزشی و تعریف کدهای اخلاقی جدید، کلینیکهای دامپزشکی را به محیطی مناسبتر برای خدمت به بهداشت عمومی جامعه تبدیل کند.

کامران شریفی، دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۰۰/۱۰/۰۴

 

انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
12
17
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
لوح جان
طرح صیانت را می حواهند بچپانند و گرنه پارچه بر سر آدمی معنای حجاب شاید بدهد نه بر سر هر جنبنده ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
8
3
درسته بابا ول کنین این کارها رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
16
8
صحبت اون فرد (که انشااله دامپزشک و همکارما نبوده) هم یک تکه پارچه بود؟!

فرونکاههههییییم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
11
17
البته نگفته بود یک تکه پارچه. گفته بود حجاب ! جای دفاع ندارد
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
9
13
درود به استاد خودم دکتر شریفی عزیز
چه زیبا بیان کردید
فرق بین آدمها رو خوب نشان دادید که زاویه و وسعت دید آدما چقدر با همدیگران متفاوت است.ما کجا و شما کجا.
یادش بخیر همیشه از شما سر کلاس هم درس حرفه گرفتم و هم درس اخلاق!! که تفسیر به خیر چیست!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
12
8
بسیار عالی
هم درس اخلاق
هم عذر خواهی
وهم تقاضای بررسی توسط مجرای قانونی یعنی نظام دامپزشکی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
5
15
بنده به عنوان یک دامپزشک اعلام می‌کنم که به تمام خانوادم از جمله همسر، دخترانم حجاب اختیاری دادم و با کسی که بخواهد اسن حق را از آنها بگیرد شدیدا برخورد می‌کنم حتی اکر شده با …
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ما که نفهمیدیم چه فرمودی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یه چیزی فرمودید دیگه شما جدی نگیرید
انسان بعضی وقتا جوگیر میشه
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
عرضم این بود که نوع پوشش فرزندان من به کسی جز خودشان ارتباطی نداره. اگر خواستند من هم پشتیبان هستم و اگر نخواستند باز هم پشتیبان هستم ولی اگر یک به زور بخواهد بر سر دختر من چادر بکشد با ….. ترتیبش را می‌دهم
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
9
10
درود بر این استاد بزرگوار بنده هم معتقدم کمی ملایم تر برخورد شود شاید هدف توهین نبوده و مبتنی بر ناپختگی فرد خاطی بوده است. چه بسا کتاب آسمانی ما که الگویی ست در جهت زندگی سعادتمندانه، بارها از گذشت سخن گفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
9
22
من نمیدانم آن بنده خدا چی گفته که اینقدر عرش الهی را به تک و تاب واداشته. همه شتر را ول کرده اید افسار را گرفتید. ایکاش در رابطه با اختلاسها و دزدیها نیز همه با این سرعت وارد گود میشدند.
از نظر یک جامعه آزاد ایشان فقط نظرش را ابراز نموده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
با سلام دوست عزیز بنظر میرسد این اظهار نظر شما نا آگاهانه است چه ربط داره به مسائل دیگه بهر حال اگه حرفی زده و اشتباهی کرده باید عذر خواهی کند و از طرفی هم برخورد با ایشان باید اسلامی باشد اما اینکه شما آسمون ریسمون به هم می باید غیر منطقی است
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
با سلام دوست عزیز در جامعه به قول شما آزاد حدود را رعایت می کنند و از خطوط قرمز رد نمی شوند وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود. از فردا هرکس فکر می کند می توانند هر حرفی را و یا هر حرکتی را انجام دهد.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
آقای "همکار" از دید شما آزادی یعنی گفتن سخنی که شما و امثال شما دوست دارند بشنوند و پرهیز از گفتن چیزی که شما قبول نداری با چسباندن برچسب خط قرمز بهش.
دانشجوی phd دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
11
4
مصیبت اصلی اینه استاد محترم!
که در جوار امام رضا علیه السلام توفیق تربیت دانشجو را دارید!
مصیبت اینه :
شان دامپزشک و فارغ التحصیل مقطع دکتری به جای درگیری مسایل علمی و نوآوری و خلاقیت و گزارش رخداد بیماری و پیشنهاد برای بهبود اوضاع حرفه ای و ... شده این مسائل سطحی و دم دستی!
مساله این نیست اون پارچه یعنی حجاب یا چیز دیگر!
مساله این است در دانشگاه چه موجودی را تربیت می کنیم!
مساله این است چرا افق پیش روی دانشجویان ما محدود به این مسایل است که خوراک رسانه هایی عوام محور است!
چرا شخصی که ۶ یا ۷ سال عمر خودش را صرف تحصیل می کند اینقدر راحت شخصیت خود را در معرض قضاوت عوام قرار میدهد؟!
کی برای او باید اولویت تعریف میکرد؟
والسلام من اتبع الهدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
معلوم شد که چگونه دانشجوی PhD شدید و حالا آن را به رخ بقیه میکشید
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
8
7
بعنوان یک دکتر دامپزشک بازنشسته از دیدن این فیلم خیلی متاسف شدم و امیدوارم بدون شتابزدگی و برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد
دامپزشک
|
Ukraine
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
12
10
اخه چرا این همه دفاع بیخودی می کنید؟ یارو توهین کرده به حجاب .مگه حتما باید چادر عربی بندازه روی سگه تا بشه توهین؟ دفاع از همکار خوبه اما نه به هر قیمتی. ضمنا دیگه کسی با این نوع دفاع کردن ها متجدد و روشن فکر نمیشه
پاسخ ها
دانشجوی phd دانشگاه تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
دمت گرم داداش!
خیلی باهاتون موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
شما او.ل بدون وی پی ان وارد شو بعد نظر بده با حجاب
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
توهین کرده که کرده، آدم که نکشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
مگه این برخوردی که الان داره با این آدم میشه در حد کشتن آدمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه اعتراض به یه رفتار خلاف عرف صورت گرفته
بعضی ها چرا اینقدر بی منطق دنبال دفاع اند!
با این دانشجوی phd دانشگاه تهران موافقم
من اصلا با حجاب و غیر حجابش کار ندارم چون نه جامعه شناسم نه متخصص کار فرهنگی نه روانشناس!
ولی دامپزشک هستم برا من هم سواله این که ما در دانشگاه افق دید دانشجوی دکتری را چقدر محدود براش ترسیم می کنیم!
این آدم مثلا دامپزشک دغدغه بزرگتر از این استنداپ کمدی برگزار کردن ها باید داشته بشد
چرا اینقدر بعضی خودشون را ارزون و راحت میفروشند؟
واقعا چرا؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
2
درود بر استاد عزیز ولی حیف او که میگیرد و او که میبندد هرگزش مهلت مکتب نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
1
1
درود بر دکتر شریفی عزیز که همیشه دیدگاهشان ستودنی و منطقی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
1
این مسئله را باید یک نقص در کد اخلاقی و رفتار در کلینیک و آگاهی به این نکته دانست که کلینیک دامپزشکی محل وقوع فعالیتی خطیر است
این یعنی چه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
1
0
این همه اختلاس کلان و دزدی کلان از اموال بیت المال توسط مسیولان مملکت هیچ گونه تحریکی را بر نمی انگیزد ملت را به خاری و گرسنگی نشاندن جرم است نه یه شوخی ساده با حیوان/ خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
آهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
این فیلم را کجا میشه دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
توی گوگل سرچ کنید
توهین یک دامپزشک به حجاب
تا این توهین بی شرمانه را ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
1
3
آخر حجاب خط قرمز نیست شما خط قرمزش کردید حالا اگر کراوات میانداخت گردنش اینقدر ننه من غریبم در میاوردید؟. خوب کراوات هم ممکن برا یک عده خط قرمز باشه. متاسفم برای این نسل که دموکراسی را نه خوانده و نه تجربه کرده و نه دیده.خط قرمز اینه که تو به جامعه آسیب بزنی یعنی هزاران میلیارد اختلاس کنی
مجازاتت کنند نه کاری به کارت نداشته باشند اینکه برای تفریح یک تکه پارچه بگذارن سر یک حیوان که خطا قرمز نمیشه. در انگلستان از تما خاندان سلطنتی کارتون درست میکنند ودر لوای کارتون بیشترین انتقادات را مینمایند و جالب اینه که آنها خود را اصلاح میکنند. میگویید این یک تکه پارچه خط قزمز یک عده است خود خط قرمز یک عده هم اینه که این یک تکه پارچه نگذارن سرشان و آنرا به خود توهین میدانند.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
.................. درک فرق کراوات و چادر انقدر سخته؟ اگه تمام نگیم، اکثر مردم ایران، مادر ها و مادربزرگ هاشون تا 20 سال پیش چادر به سر داشتن و الان هم این قضیه برقراره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
برات متاسفم که فرق بین چادر و کراوات را نمیفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
حجاب خط قرمز واضحی ست به قرمزی خون حاج قاسم عزیز و همه شهدای اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
تشخیص فرق بین چادر و کراوات برای بعضی ها خیلی سخته دقیقا مثل اینکه بخوای فرق بین گاو و انبردست را بهشون بفهمونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
1
1
مهندس چرا نمیخای قبول کنی زمانه عوض شده چادر و روسری مورد احترام ولی مقدس نیست که یک کسی را بخاطر او بخوان از زندگی ساقط کنند. خیلی از پدر بزرگها و پدر ها ها هم کراوات خط قرمزشا ن بود و اگر اتفاقی برای کراواتشان میافتاد آن روز سر کار نمی رفتند همانقدر که مادر بزرگ بدون چادرش بیرون نمی رفت. ولی زمانه تغیر پیدا کرد فکر میکنید تعداد چادریها و روسری بزنها از 40 سال پیش تا کنون ثابت مانده نه به یک دهم رسیده چرا که چادریهایی که فوت کردند بچه های آنها جایشان را نگرفتند و این اطمینان را بشما میدهم در 20 سال آینده شاید شما برای بچه هایتان از چیزی بنام چادر صحبت کنید. همانگونه که اکنون بزرگان ما میگویند با درشکه میرفتند سر کار یا قدیمی تر ها با الاغ. 40 سال پیش اگر میرفتید دبی بیشترین وسیله نقلیه گاری اسبی بود ولی اکنون تو موزه آنرا میبینید. در 40 سال پیش 100 درصد خانمها در دبی مقنعه وچادر داشتند اکنون بندرت آنرا مشاهده میکنید. سرنوشت چادر هم همین خواهد بود وقتی زور برداشته شود آنهاییکه به زور با چادر و روسری میرفتند سر کار دیگر اینکار را نمیکنند.. ما شاهد این امر در هو اپیما که از مرز ایران رد میشود هستیم. لطفا تارخ تمدن و پیشرفت های بشر را بخوان.
تغیر فکر جبر تاریخ است چه بخواهید و چه باب میلتان نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
چادر ارثیه مادرمون حضرت زهراست (سلام الله علیها) . و صد البته که کاملا مقدسه. و مطمئن باش که تا ابد چادر از میان نخواهد رفت و چادریها محترم خواهند بود چرا که عنایت خاص حضرت مادر به چادریهاییست که نه از روی مُد و نه از روی اجبار که از روی اعتقاد چادر به سر میکنند.
برای شما متاسفم که خیلی راحت چادر را با چیزایی مثل کراوات من درآوردیِ غربی و درشکه و الاغ و گاری و ... مقایسه میکنید.
نه فقط مادربزرگ شما و زنان دبی، بلکه شمار زیادی از زنان در همه جای جهان اسلام چادر را کنار گذاشته اند و بی عفتی را برگزیدند و مردانشان هم غیرت پدرانشون را کنار گذاشتند و ناموسشون را به تماشاگه مردان غریبه تبدیل کردند ولی به کوری چشم همه دشمنان دین خدا شمار بسیار زیادتری از زنان و مردان در تمام دنیا روزانه به اسلام میگروند و زنانشان با افتخار تاج حجاب بر سر میکنند و این ارثیهء مقدس تا انتهای تاریخ جاودانه خواهد ماند.
من و شما باشیم یا نباشیم چه شما بخواهید چه باب میلتان نباشد چادر و حجاب سرنوشت کاملا درخشانی خواهد داشت و در عصر و زمانی که "او خواهد آمد" و حکومت اسلامی جهانی را بدست خواهد گرفت همه زنان نه با زور که مفتخرانه چادر به سر خواهند داشت و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را از خود راضی خواهند کرد.
چادر چراغی ست که خداوند روشن کرده

چراغی را که ایزد برفروزد
هرآنکس پف کند ریشش بل ریشه اش بسوزد
و
با آل علی(ع) هرکه درافتاد ورافتا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
جناب ناشناس 14:32 - 1400/10/09 احسنت بر شما اجرتون با حضرت صدیقه کبری(س)
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
0
بی خیال بابا ما هر چی اینجا می نویسیم یا سه نقطه میشه یا کلا غیر قابل انتشاره شما بمونین و این سایتتون ببینم کجا رو می گیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ببین تو کجا را میخواستی بگیری که جاش سه نقطه گذاشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ها ها ها ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
1
0
مهندس جان حتما از کلمات غیر معمول استفاده میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
2
بنده مخالف یا موافق حجاب نیستم چون اصلا تخصصی توی این زمینه ها ندارم ولی ...
دکتر جان الان منه همکار یه تیکه پارچه سفید میکنم تنه گربه خودم میگم اینم دامپزشکه...
بعدشم میگم شان دامپزشک رو با یک تیکه پارچه سفید نمیشه کاهش داد !!!
طرف توی این سن و اون تحصیلات اگه ندونه چجوری باید حرف بزنه و رفتار کنه که وای به حاله ما دامپزشک جماعت !!
اخه چه توجیه عجیبیه شما میارید ؟؟!!
اصلا کی به ماها گفته به عنوان متولی بهداشت و سلامت دام باید درباره حجاب نظر بدیم ؟ کجای واحد های درسی ما این مسایل آموزش داده شده که حالا صاحب نظر شدیم ؟؟
لابد چهار روز دیگه یکی میاد یه چادر ماشین سفید میکشه سره خودرو ساینا و توی تعمیر گاه خودش به عنوان تعمیر کار شروع میکنه درباره حجاب نظر میده !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
1
چادر ارثیه مادرمون حضرت زهراست (سلام الله علیها).
زمان این شعار های احساسی و ننه من غریبم ها گذشته. چادر هیچوقت نشانه عفت نیست چرا که خیلی از بی عفتی ها هم از زیر چادر میتونه انجام بگیره که داره هم میگیره. اگر به افراد اختلاسگری که اسامی آنها منتشر شده نگاه کنید همه از مادرانی چادری متولد شده اند و تدادی از آنه ا با چادر این کار را کردند. بنابراین چادر نمیتواند نشانگر یک امتیاز باشد. چادر یک انتخاب است که هر فردی میتواند به میل خود آنرا انتخاب کند. من روی سخنم با شما نیست چون شما براحتی به عقیده دیگران توهین میکنید چرا که عقیده خیلی اینست که کراوات چیز خوبیه که شما آنرا من در آوردی میداند و هر کسی را هم که چادر نمی زند بی غیرت می پندارید. روی سخنم با کسانینیست که نظرات خالی از منطق شما را میخوانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
0
اگر یه روحانی مرتکب خلافی بشه دادگاه ویژه روحانیت اونو بررسی میکنه اگر یه دامپزشک خلافی مرتکب بشه اونهم بایستی در دادگاه بدوی انتظامی بررسی بشه
نظر شما
ادامه