کد خبر: ۶۷۶۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئيس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر عباسعلی مطلبی» افزود: اقدامات دکتر آقامیری در جهت تصویب برخی قوانین مثل قانون افزایش بهره‌وری، قانون حمایت از نظام جامع دامپروری کشور بسیار موثر بود
 

حکیم مهر: رئيس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملا تخصصی و حاکمیتی است، گفت: «جایگاه و نقش این سازمان در حوزه‌های بین‌المللی و ملی به عنوان سازمان متولی تامین سلامت و بهداشت دام، طیور و آبزیان و فرآورده‌های مربوط به آنهاست و به عنوان مرجع رسمی ملی و بین‌المللی در تایید و صدور گواهی‌های دامپزشکی است. سازمان به عنوان پاسدار و حافظ سرمایه‌های اقتصادی و بهداشتی مربوط به جمعیت دامی کشور و ضامن سلامتی مردم جامعه بوده و نقش اساسی در تحقق امنیت غذایی دارد.»

 «دکتر عباسعلی مطلبی» در گفت‌وگو با حکیم مهر افزود: «بنده ضمن ارج گذاشتن به تلا‌ش‌های تمام رؤسای پیشین سازمان، باید بگویم که دکتر آقامیری کسی است که خود دامپزشک بوده و سابقه زیادی در سازمان نظام دامپزشکی کشور دارند، لذا با مقولات دامپزشکی کاملا آشنا هستند و در این چند سالی هم که از ریاست سازمان نظام فاصله گرفتند، همواره به‌عنوان عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی حضور داشتند، لذا طبیعی است که با این حیطه کاملا آشنا باشند.»

 «دکتر عباسعلی مطلبی» با تاکید بر اینکه ایشان عملکرد موفقی در سازمان نظام دامپزشکی داشتند، تصریح کرد: «اقدامات ایشان در جهت تصویب برخی قوانین مثل قانون افزایش بهره‌وری، قانون حمایت از نظام جامع دامپروری کشور بسیار موثر بود. این اقدامات نویدی است بر اینکه دکتر آقامیری با توجه به ارتباطات خوب، توانمندی‌های بالا و تسلطی که روی بخش دامپزشکی دارند، در جهت اعتلا و ارتقای مسیر دامپزشکی نوین قدم بردارند. البته این بحث زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که از نخبگان، خبرگان و پیشکسوتان نیز استفاده شود که این مهم قطعا در مخیله و قامت ریاست جدید سازمان وجود دارد.»

وی با اشاره به اینکه ما باید عملکرد و سیاست‌های خودمان را با دنیا مقایسه کنیم، تصریح کرد: «امروز دامپزشکی باید در حوزه امنیت غذایی حرف اول را بزند. کمااینکه موفقیت در تولید غذا و تحقق اهداف، برنامه‌ها و راهبردها منوط و مشروط به همراهی و پشتیبانی خوب دامپزشکی است. این موفقیت زمانی حاصل می‌شود که به دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان دامپزشکی احترام گذاشته شود و اتفاقاتی نیفتد که این رویکردها به جهت کمی غذا منحرف شده و مسائل بهداشتی فدای مسائل کمی شود.»

دکتر مطلبی افزود: «ما امروز باید خودمان را برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی برای دنیا آماده کنیم و در اینجا باید شاخص‌ها و استانداردهای بهداشتی شدیدا مورد توجه قرار گیرد. ما یک واقعیت انکارناپذیر به نام بخش خصوصی دامپزشکی داریم که بالغ بر ۴۰ هزار نفر عضو دامپزشک، دکتر دامپزشک و حرف وابسته به دامپزشکی در آن عضو هستند. چندین لشکر بسیار پویا و کارآمد هستند که می‌توانند در خدمت سازمان دامپزشکی کشور برای اعمال سیاست‌ها و برنامه ها باشند که امیدوارم دکتر آقامیری با تجربه و تخصص و توانایی‌هایی که دارد از این امکانات برای پیشبرد برنامه‌های دامپزشکی استفاده کند.»

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی باید تاثیرگذاری خود را در پژوهش و آموزش داشته باشد، خاطرنشان کرد: «همراهی، همکاری و حمایت سازمان دامپزشکی می‌تواند تحول مورد انتظار دامپزشکی را برای کشور و برای مردم ما رقم بزند و نوید سلامتی را برای مردم به همراه داشته باشد تا به غذای سالم، کافی و در دسترس برسیم. میلیاردها تومان باید سرمایه‌گذاری شود تا افزایش تولید داشته باشیم، در حالی که عمده تولید ما به دلیل ضایعات از بین می‌رود. در واقع باید با این سیاست‌ها و برنامه‌ها مانع از دست رفتن بخشی از غذای تولید شده به بهانه بیماری و ضایعات باشیم.»

رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: «قطعا دامپزشکی نیازمند تجهیز، تکمیل و ارتقا از جهات مختلف است که امیدوار هستیم دکتر آقامیری این اتفاقات را رقم بزند. من نسبت به این مساله خوش‌بین هستم که هر تحولی در سیستم شکل می‌گیرد، منشاء ارتقا خواهد بود و در اینجا هم به معنای توسعه و ارتقا خواهد بود. مطمئن هستم دلسوزان دامپزشکی در هر موقعیتی که باشند، حمایت از مدیریت جدید سازمان دامپزشکی را هم مثل مدیریت‌های قبلی، در صورتی که علاقه و آمادگی برای همراهی و همکاری از این عزیزان داشته باشند، انجام خواهند داد.»

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
همکار سازمان دامپزشکی کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
5
19
بنظر من دکتر مطلبی تنها رییس سازمان دامپزشکی کشور بود که از تزویر و ریا بشدت نفرت داشت بخصوص با تزویر مدیران کل ، ایشان هم به تعهد معتقد بود و هم به تخصص ولی متعهد بدون تخصص رو هم برای تصدی پست های مدیریتی مناسب نمی دید و سر همین اعتقاد یکی از مدیران کل استان ... را عزل کرد.
امیدواریم آقای دکتر آقامیری هم با مدیرانی که با تزویر خود را مدیر جهادی نشان می دهند ولی باعث سقوط جایگاه دامپزشکی در حوزه های عمومی و تخصصی شده اند مبارزه کند .
دامپزشک ......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
4
13
با سلام خدمت مرد بزرگ دامپزشکی صلابت سخن حضرتعالی در بهره گیری از جایگاه حرفه ای دامپزشکی وعملکرد حضرتعالی در طول مدت مدیریت سازمان بیانگر وراه روشنی در تبیین اهداف بهداشتی وکیفی به جای مسائل کمی واماری می باشد ولی متاسفانه در ادواری بعد از شما خصوصا در مدیریت های اخر بله قربان گویی وضعف مدیریت های سازمان ومدیران انتخابی استان ها بیشتر ثقل موضوع را به سمت کمیت سوق داد وضعف وبی ثباتی در تصمیم گیری ها واحیانا رانت ها باعث گردید افراد دلسوز وکاربلد به حاشیه رانده شوند وافرادی در مسند ریاست وتصمیم گیری استان ها قرار گرفت که رنگ وبویی از شاکله واهداف حاکمیتی دامپزشکی نداشتند وهمه را به نوعی با دوگانگی در وظیفه مواجه کرده بودند وبیشتر جنبه مرید بودن از دیگر تصمیم گیران استانی را بازی می کردند و...بهداشت فدای مسائل بی انگیزگی وعدم قدرت واعمال مسائل قوانین بهداشتی از سوی همکاران گردید امید که با انتخاب مدیران کاربلد وشجاع در مدیریت حاضر جایگاه وشان ومنزلت دامپزشکی اعاده شده ودخالت وتصمیم سازی دیگران در عملکرد بهداشتی وتامین امنیت وسلامت غذایی مغفول واقع نگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
2
1
آقای دکتر مطلبی انسانیست بسیار شریف چه وقتی که ریاست دامپزشکی آذربایجان غربی را عهده دار بودند و چه زمانی که ریاست سازمان را داشتند. ................................ ممکن است ساختار بگونه ایست که امکان تحول در آن نیست من هم قبول دارم پس در این حالت فرقی نمیکنه کی ریاست سازمان باشه. من وقتی دانشجو بودم در آمریکا ریاست دانشکده میدانست که دارد عوض میشود تا اخرین لحظه و اخرین دقیقه با اقتدار کار میکرد. اینجا دولت که عوض میشه چند ماهی که تعویض ها قراره صورت بگیره باید دید چه اوضاعیه. دوست عزیز ما به افرادی در راس دامپزشکی احتیاج داریم که بتواند برنامه داشته باشد یعننی وقتی اومد سر کار اولویتش بروسلوز باشه که داره گاوداریها را نابود میکنه و بهداشت عمومی را بطور شگفت انگیزی در گیر نموده اولویتش تب برفکی وهاری باشد نه اینکه هنوز نیامده دنبال مسایلی چون گرفتن مجوز برای ناظرین بهداشتی و شرعی و امثالهم باشه. بنظر من دانشگاهی در 40 سال گذشته هیچ اتفاقی در دامپزشکی نیافتاده بیماریها از کنترول خارج شده اند و نخبه های دامپزشکی یا مهاجرت کرده و یا در حال ترک وطن هستند. .........................
دکتر....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
2
منتظرم مطلب ارسالی اینجانب منتشر شود در ان مطلب اشاره به دو قانون مهم کرده ام لازم است دوستان به ان حساسیت داشته باشن وبرای اصلاح ان اقدام نمایند فقط نباید بله قربان گو باشیم دوست عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
منتشر چیه داداش،
حکیم سانسور کرد رفت ..
ما هم یه کلمه گفتیم ماده 2 فلان... سانسور شد
دکتر....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
حکیم جان سلام چرا سانسورمی کنید ؟ برای قشر فهیم دامپزشکی اصلا کار جالبی نبست . عرض کردم دو قانون ا فزایش بهروری ونظام دامپروری چه گلی به سر دامپزشکی زده که جناب دکتر مطلبی از نقش دکتر اقا میری برای تصویب ان تجلیل می کنند . ؟! ای کاش همگاران با احساس مسئولیت بیشتری برای اصلاح ان اقدام می کردند .والسلام
نظر شما
ادامه