کد خبر: ۶۷۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: امروز از آخرین دستاورد‌های پژوهشی حوزه کشاورزی رونمایی شد، طرح‌هایی که در بین آن‌ها از واکسن دوگانه ماهی قزل آلا گرفته تا تولید خوراک دام از برگ خرما را می‌توان یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، واکسن دوگانه ماهی قزل آلا که امروز از آن رونمایی شد پیشتر از طریق واردات تامین می‌شد، اما دانشمندان و محققان کشورمان توانستند این واکسن را با چیزی حدود یک دهم قیمت وارداتی آن در داخل کشور تولید کنند.

همچنین تولید علوفه از برگ درخت خرما می‌تواند ۲۰ درصد کمبود علوفه در کشور را با توجه به خشکسالی‌های اخیر جبران کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در این مراسم گفت: در ۴ دهه اخیر، تولیدات کشاورزی کشورمان ۵ برابر شده است که این رشد کمی در کنار رشد کیفی مرهون انجام کار‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی است.

خیام نکویی تاکید کرد: در کشورمان حدود ۱۰ هزار پژوهشگر در عرصه کشاورزی فعالند که تولیداتشان می‌تواند منشا تحول در بخش کشاورزی باشد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امروز گفت: دستاورد‌های پژوهشی برتر امسال با آراء بهره برداران حوزه کشاورزی اعم از اتحادیه ها، تولیدکنندگان و کشاورزان نمونه انتخاب شده است که این تقاضا محوری در پژوهش می‌تواند تا حدود زیادی چالش بازاررسانی محصولات کشاورزی را برطرف کند.

بدون شک تحول در بخش کشاورزی ممکن نیست مگر با بهره گیری از ظرفیت پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه‌های مختلف همچون الگوی کشت، خودکفایی محصولات راهبردی کشاورزی و اجرای مکانیزاسیون در بخش کشاورزی.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
1
این واکسن ابتدا سال ۹۳ در موسسه رازی شیراز ساخته شد اما دستهای پشت پرده اجازه تولید انبوه رو ندادند
خلاصه بعد از گذشت ۷ یا ۸ سال کار بزرگی صورت نگرفته
نظر شما
ادامه