کد خبر: ۶۷۳۶۰

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با حضور در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با «دکتر قاسمی» سرپرست سازمان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دامپزشکی و مشکلات این نهاد خدمت رسان به گفتگو پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل صبح امروز 8 آذر ماه 1400 با همراهی رئیس اداره برنامه، بودجه و مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان با حضور در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با دکتر محمدرضا قاسمی سرپرست سازمان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر موحدی در این دیدار و گفتگو ضمن تبریک انتصاب و آرزوی توفیق روز افزون خدمت برای دکتر قاسمی در سمت سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، گزارشی از عملکرد دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه ارائه نمود.

وی در ادامه به بحث مهم پیشگیری مقدم بر درمان اشاره و پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های بیماری های واگیر دامی و بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام را از اصلی ترین وظایف دامپزشکی عنوان و اذعان داشت: نیروهای دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی با کمترین ادعا در خط مقدم جبهه بهداشت و سلامت جامعه، شبانه روزی تلاش می نمایند.

دکتر موحدی به موضوع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های اداره کل دامپزشکی استان در سالیان گذشته اشاره و با توجه به جاری بودن طرح ها و عملیات های دامپزشکی نظیر واکسیناسیون دام ها، نظارت های بهداشتی و... عدم تخصیص به موقع اعتبارات را از دست دادن فرصت طلایی عنوان و اصلاح این موضوع را خواستار شد.

وی به وسعت استان اصفهان و تعدد و تراکم واحدهای پرورشی دام و طیور و... اشاره و خدمت رسانی مطلوب را در گرو اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب دانست.

این مقام مسئول در بخشی دیگر به خالی بودن بیش از 50 درصد پست های سازمانی اداره کل دامپزشکی استان اشاره و تصریح کرد: این موضوع فشار مضاعفی را بر بدنه این نهاد خدمت رسان وارده نموده است که نیاز است دستگاه های متولی در راستای رفع این مشکل حمایت و همراهی نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور موظف است خدمت خود را در محل هایی نظیر واحدهای پرورش دام، طیور، زنبورستان ها، استخرهای پرورش آبزیان و... ارائه نمایند، کمبود خودروهای عملیاتی را یکی دیگر از چالش های فعلی این اداره کل عنوان نمود.

دکتر موحدی در پایان سخنان خود از سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دعوت نمود از بخش های مختلف اداره کل دامپزشکی استان بازدید و از نزدیک شاهد تلاش کارشناسان این اداره کل در جهت صیانت از سلامت عمومی و کمک به رشد توسعه اقتصادی باشند.

مهندس ایرج رنجبر رئیس اداره برنامه، بودجه اداره کل دامپزشکی استان نیز انتصاب دکتر قاسمی را تبریک و از همراهی و حمایت همیشگی مسئولین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اهداف و اقدامات دامپزشکی در سطح جامعه تشکر و قدردانی نمود.

وی نیز گزارشی در زمینه اعتبارات، تخصیص و نقدینگی اداره کل دامپزشکی استان ارائه و حمایت در جهت رفع مشکلات موجود و تصمیم گیری صحیح برای آینده را خواستار شد.

در ادامه دکتر قاسمی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از حضور مدیرکل دامپزشکی استان و عملکرد کارکنان تحت مدیریت ایشان در راستای تامین ایمنی غذا و سلامت جامعه علیرغم مشکلات عدیده، تشکر و قدردانی نمود.

وی با اشاره به موارد مطرح شده، بر حمایت این سازمان در قالب چارچوب و مقررات در جهت تحقق اهداف دامپزشکی و رفع بخشی از مشکلات پیش رو تاکید نمود.

دیدار و گفتگوی صمیمانه با مهندس ناطقی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کارکنان این معاونت پایان بخش حضور مدیرکل دامپزشکی استان در محل این سازمان بود.

 

نظر شما
ادامه