کد خبر: ۶۷۱۶۶

حکیم مهر: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تولید انبوه همبرگرهای غیربهداشتی در یک کارگاه فاقد مجوز و به همت تیمی از پرسنل بخش نظارت اداره دامپزشکی و کارشناسان دستگاه های اجرایی، کارگاه تولید هبرگر دست ساز غیر مجازی کشف، جمع آوری و پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شهریار، «دکتر محمد وحید تاویلی»، رئیس اداره ضمن اعلام این خبر گفت: ظرف یک ماه گذشته و با هوشیاری کارشناسان اداره دامپزشکی و هماهنگی مقام محترم قضائی دومین کارگاه تولید همبرگر دست ساز در شهرستان شهریار کشف و فراورده های خام دامی موجود در واحد توقیف شد.

وی در ادامه افزود: طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شد که فردی سودجو در یک کارگاه تولید غیر مجاز و غیربهداشتی اقدام به تولید همبرگر غیر بهداشتی می کرده  که با هماهنگی و اخذ دستور ورود به کارگاه از طریق مرجع  قضایی در معیت مامورین اداره اماکن و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به محل مراجعه و پس از ورود بالغ بر ۱۰۰۰ کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر مجاز (از جمله: سنگدان فله بدون هویت و فاسد،  چربی گوساله، خمیر مرغ و همبرگر آماده ) مشاهده شد.

وی در ادامه توضیح داد: پس از بازرسی به عمل آمده، نسبت به معدوم سازی فراورده های خام دامی فاقد شرایط ارگانولپتیکی نامناسب و فاسد اقدام و مقدار قابل توجهی همبرگر غیر بهداشتی و غیر مجاز دست ساز و بسته بندی شده، جهت تعیین تکلیف نهایی ضبط و فرد متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

تاویلی در پایان خاطر نشان کرد: تامین امنیت و سلامت غذایی افراد جامعه خط قرمز دامپزشکی بوده و با متخلفین به صورت قانونی و با جدیت برخورد خواهد شد و از شهروندان فهیم شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب  را از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۵۲۶۲۲۸۰ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما
ادامه