کد خبر: ۶۷۰۵۶

حکیم مهر: ژاپن اولین مورد شیوع آنفلوانزای پرندگان برای فصل زمستان ۲۰۲۱ را شناسایی و کار معدوم‌سازی ۱۴۳ هزار قطعه مرغ را آغاز کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، وزارت کشاورزی ژاپن روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: یک انفلوانزای پرندگان به شدت بیماری‌زا (پاتوژنیک) در یک مرغداری واقع در شمال شرقی کشور شناسایی شده و حدود ۱۴۳ هزار مرغ تخم‌گذار در حال معدوم سازی هستند.

وزارت کشاورزی اضافه کرد: در شرایط فعلی ژاپن احتمال انتقال انفلوانزای پرندگان به انسان‌ها از طریق مصرف گوشت یا تخم مرغ وجود ندارد.

در همین حال، افزایش شمار مبتلایان به انفلوانزای پرندگان در کشور چین طی سال جاری در حال تبدیل شدن به یک منبع نگرانی میان کارشناسان اپیدمیولوژی است بخصوص که جهان نیز به‌آرامی در حال بهبود و احیا پس از پاندمی کووید-۱۹ است.

چین ۲۱ مورد ابتلای انسانی به انفلوانزای پرندگان H5N1 را در سال ۲۰۲۱ به سازمان جهانی بهداشت گزارش کرده است که شش تن جان باخته اند و بقیه نیز به شدت مریض هستند، در حالی که سال گذشته تنها پنج مورد را گزارش کرده بود.

شیوع انفلوانزای پرندگان در روزها و هفته‌های اخیر همچنین در اروپا نیز گزارش شده که تازه ترین مورد آن در کشور لهستان بوده است. این بیماری در مزارعی با ۶۵۰ هزار قطعه پرنده شیوع یافته است.

کشور ژاپن در زمستان گذشته بدترین فصل انفلوانزا را در مزارع داشت طوری که بیش از سه میلیون مرغ معدوم شدند و یک چهارم مناطق کشور تحت تاثیر قرار گرفتند. ژاپن حدود ۱۸۵ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار دارد.

 

نظر شما
ادامه