کد خبر: ۶۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - دکتر نصرالله کمالیان در دیدار با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در محل اداره کل دامپزشکی استان، دامپزشکی را متولی اصلی بهداشت جامعه دانست و با توجه به وجود بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان بر حساسیت و مخاطره آمیز بودن کار دامپزشکی تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از مخاطرات و عوارض روحی و جسمی کار دامپزشکی آگاهی دارند.

دکتر ناصر مرگان ازغدی نیز در این دیدار ضمن بیان مطالبی در خصوص نقش دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی جامعه اظهار داشت: طی بررسی پرونده های کارگزینی افراد شاغل در دامپزشکی استان در سالیان گذشته از 400 نفر پرسنل بخش دولتی، 95 نفر در حین ارائه خدمات به دامداران، مبتلای به تب مالت شده اند.

وی محیط کاری دامپزشکی را دربرگیرنده تمامی عواملی دانست که از سوی مراجع ذیصلاح به عنوان فاکتورهای مشاغل سخت محسوب شده اند و یادآور شد: کار در محیط های روستایی و عشایری بویژه در مناطق صعب العبور، فعالیت در کشتارگاه های دام و طیور، کار در آزمایشگاه های تشخیص بیماری ها، ضرب خوردگی از حیوانات در هنگام واکسیناسیون و یا درمان کالبدگشایی لاشه های مبتلا به بیماری ها و... از جمله مواردی است که همیشه پرسنل دامپزشکی را در معرض انواع تهدیدات و بروز بیماری های مشترک قرار می دهد.

در انتهای این دیدار دکتر کمالیان، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی ضمن تائید مطالب مطرح شده در نشست با مدیر کل دامپزشکی استان از ابتکار عمل اداره کل در درج گزارش با موضوع مخاطرات و عوارض روحی و جسمی کار دامپزشکی در روزنامه خراسان قدردانی کرد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مفقودالاسم
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
ای کاش یک روز برسه که دامپزشکی هم جز مشاغل به حساب بیاد و ای کاش اون روز بزرگ من زنده باشم و ببینم دکتران دامپزشک هم مثل پزشکان و دندان پزشکان از حقوق واقعی خودشون بهره مند شدن و دارن شاد و خرم زندگی می کنن.با آرزوی رسیدن به اون روز بزرگ.
رزیدنت دربدر
|
-
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
عالیجنابان، دیگه از چی آگاهنددددددد؟!
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
0
0
من افتخار میکنم که یک دامپزشکم و امیدوارم که ایران هم مثل همه کشور های صنعتی اروپایی به دامپزشکان بیشتر برسه ، همون طور که شاهد هستیم سخت ترین ر
نظر شما
ادامه