کد خبر: ۶۶۷۹۲

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از کشف یک واحد غیرمجاز پرورش و قطعه‌بندی گوشت بلدرچین در ابن شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «علی طاهری»  از کشف یک واحد غیرمجاز پرورش و قطعه‌بندی گوشت بلدرچین در همدان خبر داد و اظهار کرد: در بازدید بازرسان مواد خام دامی اداره دامپزشکی، از بازار مصرف و مشاهده عرضه گوشت بلدرچین بسته‌بندی فاقد مشخصات هویتی، برخورد با توزیع و عرضه‌کنندگان این نوع محصول در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: توزیع‌کننده غیرقانونی گوشت بلدرچین توسط یک دستگاه خودروی سواری اقدام به توزیع گوشت بسته‌بندی شده را داشت که پس از هماهنگی بازرسان دامپزشکی با عوامل نیروی انتظامی محموله توقیف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد فرد خاطی، دارای یک واحد پرورش بلدرچین غیر مجاز در حریم شهری است و در مکانی غیر مجاز اقدام به ذبح و بسته‌بندی گوشت بلدرچین می‌کند.

وی یادآور شد: پس از انجام نمونه‌برداری و تعیین سلامتی بلدرچین‌ها از لحاظ بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان، گله به کشتارگاه منتقل و متصدی واحد به مراجع قضایی معرفی شد.

طاهری از شهروندان خواست پیش از خرید هر نوع مواد خام دامی و منجمد نسبت به بررسی پروانه بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضاء و آدرس محل تولید اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی حوزه دامپزشکی، با شماره‌گیری ۱۵۱۲ و ۳۲۶۵۱۷۳۵ مراتب را اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه