کد خبر: ۶۶۵۹

حکیم مهر - معاون محیط زیست طبیعی استان ایلام اعلام کرد: پس از مدت‌ها انتظار با هدف اثبات زندگی "کاراکال" بالاخره دوربین‌های تله‌ای محیط زیست طبیعی ایلام در کوهستان‌های "بدره" از این گربه‌سان وحشی ونادر عکسبرداری کردند.

"غلامرضا ابدالی" اضافه کرد:دوربین تله محیط زیست طبیعی ما برای اثبات زندگی این نوع گربه‌سان وحشی در یکی از بوته‌زارهای کوهستانی بدره کار گذاشته شده بود که در نهایت منجر به عکسبرداری از یک گونه نادر از "کاراکال" شد.

وی تاکید کرد:خاستگاه این گربه‌سان وحشی در ایران در مناطق کویری مانند قلمرو طبیعی اطراف یزد، کرمان، سمنان، فارس، سیستان وبلوچستان و با پراکنش کمتر در قلمرو کوهستانی کشور است و در جهان در قاره آفریقا و بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می‌کند.

ابدالی تاکید کرد:با تهیه این تصویر از این گربه‌سان وحشی در حقیقت گمانه‌زنی‌های کارشناسان محیط زیست طبیعی ایلام در خصوص خاستگاه "کاراکال" در ایلام به یقین تبدیل شد.

وی درباره ویژگی منحصر به فرد این گربه‌سان وحشی نیز گفت :"کاراکال" قلمروطلب و تکرو است ومانند پلنگ پس از شکار طعمه‌هایش را بالای درخت می‌برد.

معاون محیط زیست طبیعی ایلام اظهار کرد: از مهمترین شاخص‌های "کاراکال" شکار پرندگان در هنگام پرواز است که این گربه نشان داده در یک چشم به هم زدن قادراست طعمه خود را در ارتفاع هم به دام اندازد.

ابدالی تاکید کرد: با اثبات وجود این گربه‌سان وحشی در کوهستان‌های بدره در ایلام می‌توان گفت سطح پراکنش پلنگ در استان از نظر شاخص‌های محیط زیست طبیعی بسیار عالی است.

وی "کاراکال" را جزء گربه‌های وحشی بسیار حفاظت شده از نظر محیط زیست طبیعی، اعلام کرد.

 

 

نظر شما
ادامه