کد خبر: ۶۶۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: چین دسترسی WHO به غار خفاش را به دلیل منشاء بیماری کووید رد می کند.

چین دسترسی سازمان بهداشت جهانی را به غار خفاش و منطقه پرورش حیوانات وحشی در منطقه ای شش ساعته در غرب ووهان محروم کرد .هنگامی که مشخص شد بازار مرطوب مجاور از فروش حیوانات زنده چند روز قبل از اعلام پکن به ویروس جدید ممنوع شده است. بر اساس یک گزارش تشخیص داده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرفوری، واشنگتن پست روز دوشنبه اعلام کرد دانشمندان سازمان بهداشت جهانی سعی کرده اند به صدها غار حاوی خفاش در استان انشی در استان هوبئی – در غرب شهر چین که اولین بار در آن کووید -۱۹ ظاهر شد، دسترسی پیدا کنند.

دانشمندان همچنین می خواستند در منطقه ای در زمینه پرورش حیات وحش که در قبل از همه گیری ، هزاران حیوان وحشی را پرورش می داد ، تحقیق کنند.

بر اساس این گزارش ، دانشمندان بر این باورند که این حیوانات می توانند به طور بالقوه میزبان واسطه انتقال ویروس از خفاش به انسان باشند – و استدلال می کنند که تحقیق در مزارع یک ​​گام کلیدی در تعیین ریشه های همه گیری است.

محققان علاوه بر نظریه فرار COVID-19 از آزمایشگاه چینی ، انتقال طبیعی را نیز بررسی می کنند.

یکی از نظریه های بالقوه ای که از انتقال طبیعی پدید آمده است این است که ویروس از خفاش ها به میزبان میانی مانند دام منتقل می شود ، که سپس در بازارهای مرطوب فروخته می شود.

در همین حال ، پکن بارها ادعا کرده است که همه گیری از جای دیگری سرچشمه گرفته است.

اما به گفته رسانه های محلی چینی ، بازارهای مرطوب در منطقه انشی در دسامبر سال ۲۰۱۹ از فروش حیوانات زنده منع شدند  درست هشت روز قبل از اینکه دولت چین به طور عمومی اعتراف کند که یک ویروس جدید در بازار مرطوب ووهان شناسایی شده است.

شش بازار مرطوب در انشی در مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع همه گیر در سطح جهان بسته شد. هنوز مشخص نیست که چرا بازار به این سرعت بسته شد.

یک منبع زنجیره تامین بازار ووهان به پست گفت که برخی از حیوانات وحشی که قبل از همه گیری در ووهان فروخته می شدند ، از استان هوبی، از جمله از انشی تهیه شده بودند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
0
زیرا چین می‌داند که این ویروس دست ساز و آزمایشگاههی است و از وهان بیرون آمده و بررسی غارها بر شک و شبهه اضافه خواهد کرد.
نظر شما
ادامه