کد خبر: ۶۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: به گفته دامداران، اگر دامی در چاروسا بیمار شود تا رسیدن به دامپزشک ممکن است تلف شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، رییس جهاد کشاورزی جاورده گفت: از زمانی که دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده این مناطق با مشکلات زیادی روبرو شدند.

«شرافتمند» افزود: دهستان جاورده بیش از ۷۰ روستا دارد که اغلب شغل دامپروری دارند، و نیاز به پزشک دامپروری برای جاورده از ضروریات است.

وی ادامه داد: برای معالجه دام، مردم نمی توانند دام و طیور خود را از این شهر به آن شهر ببرند و دهستانی با این وسعت، برای مداوا دام و طیور به دامپزشک نیاز دارند.

شرافتمند عنوان کرد: روستائیان از فروش فراورده های دام خود امرار و معاش می کنند و تلف شدن هر راس دام ضربه سنگینی به اقتصاد این خانواده‌ها وارد می شود.

مردم ساکن بخش چاروسا و دهستان جاورده از توابع شهرستان کهگیلویه از نبود دامپزشک در بخش‌ خود گلایه داشته و این موضوع در حال حاظر به یکی از مهم‌ترین دغدغه های ساکنان برای رسیدگی به دام‌های انها تبدیل شده است.

یکی از اهالی بخش چاروسا گفت: با توجه به اینکه شغل مردم اغلب کشاورزی و دامپروری است، نیاز هست پزشک دامپزشکی دراین بخش حتما استقرار داشته باشد و در دسترس اهالی باشد.

وی افزود: برای خرید دارو برای دام و طیور خود مجبور هستند تا دهدشت رفته، و متحمل هزینه هایی زیادی می شوند.

شهروند جاورده ای نیز گفت: اگر دامی بیمار شود تا بخواهد از دهدشت یا دیشموک پزشک برسد احتمال تلف شدن هست و ما از مسئولان می خواهیم برای این دهستان فکری کنند و پزشک برای این منطقه درنظر بگیرند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
2
در بخش چاروسا درمانگاه ، داروخانه و مرکز مایه کوبی بخش خصوصی آقای دکتر مصطفی پور حدود سه ساله که فعاله
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
1
در بخش چاروسا داروخانه، مرکز مایه کوبی و کیلینیک دامپزشکی وجود دارد اما هم دامدار و هم مسئولان ما دنبال یکی می‌گردندد که مجانی کار کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
واقعا از یک رسانه بعید هست بدون بررسی یک خبر اقدام به بازنشر میکنه. چندین سال هست که مرکز دامپزشکی دکتر مصطفی پور در این بخش فعال هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
رسانه کارش رساندن بهترین خبر است مستقیم یا غیر مستقیم، الان توسط کامنت ها همه متوجه شدند که دکتر مصطفی پور هست و به او مراجعه کنید و این رسالت رسانه است
نظر شما
ادامه