کد خبر: ۶۶۵۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از کسب مجوز بِرند تولید گوشت ارگانیک و طبیعی توسط این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یحیی حسین‌پور» مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز در مراحل پایانی کسب مجوز بِرند تولید گوشت ارگانیک و طبیعی قرار دارد.

او اظهار داشت: در کشور تاکنون سه شرکت در حوزه تولید گوشت طبیعی و ارگانیک فعال شده است و به‌زودی این استان صاحب چهارمین برند تولید گوشت طبیعی و ارگانیک کشور می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است، وجود جمعیت بالای عشایرنشین در این استان را ظرفیتی برای تولید گوشت، پشم و شیر در کشور اعلام کرد و گفت: عشایر استان با در اختیار داشتن یک هزار و ۵۵۰ راس دام سبک و دو هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز، یک هزار تن پشم و ۳۵ هزار تن شیر و لبنیات تولید می‌کنند.

او، جمعیت مجموع عشایر درون و برون کوچ استان را ۱۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر در قالب ۳۴ هزار و ۷۷۲ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۸ هزار و ۷۴۵ خانوار شامل عشایر برون کوچ و ۲۲ هزار و ۴۲ نفر در قالب شش هزار و ۲۷ خانوار عشایر درون کوچ به شمار می‌روند.

حسین پور از بازسازی و مرمت چهار هزار و ۹۸۰ کیلومتر ایلراه عشایری در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایلراه در استان بازسازی و مرمت می‌شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیبانی اداره کل دامپزشکی هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
1
با سلام
ادعای بسیار چالش برانگیزی هست.
اولا صرف عشایری بودن دام و چرای آزاد در چراگاه که تضمین کننده ارگانیک بودن نیست.
دوما مصرف خودسرانه دارو در دام های عشایر به ویژه آنتی بیوتیک اکسی تتراسایکیلین یک سنت دیرینه هست.
سوما آیا علوفه های مصرفی در زمستان عاری از سموم و کودهای شیمیایی هستند؟ و جو مصرفی در دام های عشایر که عمدتا وارداتی هست ، چه بسا تراریخته باشند و کود و سم در طول دور زراعی آنها مصرف شده باشه.
ادعای ارگانیک بودن در ایران ادعای گزافی است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
1
ارگانیک؟؟؟
امور عشایر چه طور میتدنه ارگانیک بودن رو تایید کنه و اصلا با این شرایط ادعای تولید ارگانیک صحیح هست امکان پذیر هست
جواد
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
جمعیت دام سبک چقدره؟ ؟؟؟
عجب
علی
|
United States of America
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
یعنی عشایر چهارمحال همین قد دام سبک دارد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
گوشت ارگانیک یا قبلأ میگفتن گوشت و مرغ سبز در کشور یک توهم است. کسی نی تواند این ادعا را کند که از صفر تا صد یک محصول را در دست داشته باشد یعنی مثلأ یک مزرعه بسته گوسفند که هیچ دارویی و مکملی استفاده نشده و علوفه و جو یا بقیه اجزا غذا هم کاشت خود طرف بتشد و اطمینان حاصل کند که هیچ سمی حشرات یا گیاهی به کار نرفته.
نظر شما
ادامه