کد خبر: ۶۶۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: به مناسبت گرامیداشت 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی، پروژه نور ثامن (استفاده از پنلهای خورشیدی) در آستانه سالروز شهادت حضرت ثامنالائمه امام رضا(ع) به بهره برداری رسید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» مدیر کل دامپزشکی استان در حاشیه بهره برداری از این طرح  در محل اداره کل اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای استفاده کامل از این پنل ها برای تامین بخشی از انرژی مورد مصرف در اداره کل دامپزشکی و امورات جاری انجام شده و امیدواریم در آینده با تکمیل کامل آن تمامی انرژی مورد نیاز بخشهای اداری و فنی منجمله نگهداری واکسن و... هم از این انرژی پاک تامین گردد.

وی هدف آتی این طرح را بسط و اجرای آن در خانه های بهداشت و ادارات دامپزشکی عنوان نمود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران این طرح را سازگار با مفهوم One-Health  (سلامت واحد - جهان واحد) دانست که در آن سلامت حیوانات، انسانها و محیط زیست در تعامل و ارتباط با یکدیگر هستند و اهدافی فراتر از بهره وری، صرفه جویی اقتصادی و ملی را در آینده محقق خواهد کرد.

گلپایگانی تغییرات آب و هوایی، دستکاری و مداخله در  طبیعت به منظور تامین انرژی، مواد غذایی و ثروت را مهمترین علت بروز بیماریهای نوپدید در جوامع مختلف دانست.

وی در بخشی دیگری از سخنانش، سرمایه گذاری در حوزه دامپزشکی برای ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات دامپزشکی را سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و سلامت دانست که منفعت آن برای همه آحاد جامعه ملموس خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد تا با کمک و یاری مسئولین و خیرین سلامت، سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری ها، به ویژه دامپزشکی و خانه های بهداشت دام گسترش یافته و خدمات به بهره برداران مطلوبتر شده، دانش و سلامت در حوزه های روستایی ارتقا یابد.

وی در پایان از تجهیز و افتتاح یک واحد از خانه های بهداشت دام در یکی از بخشهای استان در هفته های آتی خبر داد که به همت خیرین سلامت تجهیز گردیده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
احسنت به مدیرکل جوان و ساعی و خوش ذوق مازندران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
خیلی باحال هستیم. مازندران که بیشتر اوقات ابری هستش با پنل خورشیدی، حتما یزد هم با نیروگاه آبی؟
نظر شما
ادامه