کد خبر: ۶۶۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کشتارگاه‌های غیرفعال طیور شهرستان‌های زهک، زاهدان، ایرانشهر و خاش از سال گذشته تاکنون احیا و به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ماندانا زنگنه» روز شنبه اظهارداشت: یکی از مشکلات جدی سیستان و بلوچستان نداشتن زیرساخت‌های لازم در تولید گوشت مرغ بود که بدین منظور ۲ اقدام اساسی و زیربنایی رفع ممنوعیت صدور مجوز احداث واحدهای مرغداری و احیای کشتارگاه‌های طیور استان در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: در مجموع با اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون شاهد بهبود قابل توجهی در تامین گوشت مرغ سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به تامین آب موردنیاز هم‌اینک حدود ٢٠٠ واحد مرغداری برای نقاط مختلف استان در حال احداث است.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گوشت مرغ مورد نیاز سالیانه این استان ۷۸ هزار تن است که عمده گوشت مرغ کشتار روز مورد نیاز آن از استان‌های همجوار بویژه خراسان جنوبی و یزد و بخشی هم از محل تولیدات کشتارگاه‌های داخل استان تامین و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

محمد مهدی اکبری اظهارداشت: سال گذشته با راه‌اندازی پنج واحد جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی ظرفیت گوشت مرغ در این استان ۷۰۰ تن افزایش یافت.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدها ٢٣٨ واحد با ظرفیت ۶ میلیون و ٢٣٨ هزار قطعه در هر دوره افزایش یافته که توان تولید بیش‌از ۴٢ هزار تن گوشت مرغ را داراست.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
1
ضمن تقدیر از حمایت های ارزندۀ خانم دکتر زنگنه مدیرکل محترم اقتصادی استانداری س و ب و پیگیری های مجدانۀ دکتر حسینی مدیرکل محترم دامپزشکی استان، استمرار در پایداری فعالیت کشتارگاه های طیور سیستان و بلوچستان، به مقابله با فرهنگ مصرف مرغ زنده و جلوگیری از فعالیت باند مافیای مرغ زنده در استان س و ب از جمله (باند ....... و باند ......) نیاز دارد.
نظر شما
ادامه