کد خبر: ۶۶۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در تیررس حادثه هولناک قرن

مدیونی عشق به قربانیان کرونایی بخش کشاورزی

علیرضا کیهانپور - روزنامهنگار بخش کشاورزی

بیش از دهها نفر از کارمندان، کارکنان، دامپزشکان، کارشناسان، مهندسین، تکنسینهای دامپزشکی و کشاورزی، محققین و پژوهشگران بخش دولتی کشاورزی قربانی ویروس منحوس و هاروست کرونا در ایران قرار گرفتند که جبران این سرمایههای منابع انسانی، مفاخر علمی و چهرههای ماندگار کشاورزی بسیار سخت و التهابآور و تاب نیاوردن است.

آنان که به هر دلیلی مسبب تاخیر در واکسیناسیون جامعه در دولت قبلی شدند، در قبال این تیررس حادثه هولناک مسوول اهمالکاری و فرصتسوزی برای قربانیان کرونا، مدیون دنیا و آخرت خانوادهها و همکاران فعلی آنان در عرصه گستره تحقق بخشی از اهداف کمی و کیفی امنیت غذایی کشور  بوده و هستند.

چهرههای شاخصی مانند مرحومان پروفسور  بهزاد قرهیاضی، دکتر دامپزشک حمید کهرام، دکتر بهمن امیری لاریجانی و... از چهرههای فراملی و بینالمللی  این بخش حتی در خارج از کشور بودند و بیشترین آمار فوتشدگان پرسنل شاغل و حتی بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی در استانهای گیلان، گلستان، مازندران، تهران و البرز بوده و متاسفانه بسیاری از چهرههای بسیار جوان و آیندهدار متخصص بخش و زیربخشهای وابسته مغلوب این ویروس کرونا شدند.

به دلیل این که این نوشتار مخاطبین خاص دارد، نیازی به سوابق کاری و یادگارهای همه همکاران از دسترفته نیست اما فقط بهانهای شد که نخست نام و یادشان را گرامی داشته و برای آسایش و آرامش روح پرفتوح آنان و صبر و شکیبایی خانواده‌ها، وابستگان و همکاران نزدیک این عزیزان دعا کنیم.

دوم آن که اگر کار جهادی، سنگین و پرشکوه واکسیناسیون در ۴۰ روز گذشته که موجب رضایت و خشنودی مردم شد چه بسا حتی از فروردین ۱۴۰۰ شروع شده بود، خیلی از این عزیزان شاخص و بعضا گمنام یعنی همکاران شاغل و بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور و دفتر مرکزی را از دست نمیدادیم.

نام و یاد این سربازان خط مقدم خاکریز امنیت غذایی کشور در هر رده و رسته شغلی که به علت مبتلا شدن به کرونا به سوی معبود شتافتند را گرامی داشته؛ باشد تلاشگران این عرصه یعنی دامپزشکان، مهندسان، کارشناسان، تکنسینها، محققان، پژوهشگران و... که در راه تامین بهداشت و سلامتی غذای مورد نیاز جامعه با ابتلاء به کرونا و سوء مدیریتهای گذشته، اهمالکاری سهوی و تاخیر در انجام به موقع واکسیناسیون از جمع همه ما جدا شدند اما به دلیل انجام وظایفشان در بخش کشاورزی، عشق به آنها مدیون بوده، هست و خواهد بود، خاطرهشان جاودان باقی بماند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
1
0
واکسن برکت چطوره؟
نظر شما
ادامه