کد خبر: ۶۶۱۳۹

حکیم مهر: نایب رئیس شورای شهر همدان هم نسبت به معضل جولان سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر و خطرات حمله آنان به شهروندان هشدار داد و گفت: حدود 2 میلیون قلاده سگ بی‌صاحب در کشور وجود دارد که در طول سال، دو بار زاد و ولد می‌کنند و به طور قطع معضلات و مشکلات خود را به دنبال دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح الوند، نایب رئیس شورای شهر همدان هم نسبت به معضل جولان سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر و خطرات حمله آنان به شهروندان هشدار داد و گفت: حدود 2 میلیون قلاده سگ بی‌صاحب در کشور وجود دارد که در طول سال، دوبار زاد و ولد می‌کنند و به طور قطع معضلات و مشکلات خود را به دنبال دارد.

«سعید نظری» اظهار کرد: دخالت غیرکارشناسی برخی فعالان زیست‌محیطی به‌عنوان حامیان سگ‌های بلاصاحب و تصمیم‌گیری بر مبنای احساسات غیرمنطقی، سبب افزایش لجام‌گسیخته جمعیت سگ‌های ولگرد و در نتیجه شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و گزش سگ و آسیب‌های متعدد به شهروندان شده است.

وی تأکید کرد: عقیم‌سازی، روش موثری برای مهار افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های ولگرد است که برای این مهم روش جدیدی در دست بررسی و پژوهش داریم و عقیم‌سازی سگ‌های ماده با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل دامپزشکی استان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرداری همدان به صورت ارزان‌، بی‌خطر و مؤثرتر از قبل، انجام خواهد شد.

نظری همچنین گفت: شهرداری در حوزه گرم‌خانه‌، وظیفه خود را انجام داده است که از این پس باید سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در کنار شهرداری در این زمینه ورود کنند؛ از این‌رو از دادستان همدان درخواست داریم در این زمینه تاکیدات لازم را داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای حل معضلات میدان میوه و تره‌بار فعلی همدان علاوه بر محدودیت مکانی، مشکل مدیریتی نیز وجود دارد که در صورت رفع آن، بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه