کد خبر: ۶۶۰۶۴

حکیم مهر: در اخبار امروز محیط زیست از خرافاتی بخوانید که در شهرستان رودبار جنوب، بلای جان بزمجه بیابانی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یونس خواجویی» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب از شناسایی و دستگیری کاسب جهالت و عامل کشتار بزمجه بیابانی خبر داد.

او گفت: در پی گزارش واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست در خصوص کشته شدن یک بزمجه (وارانوس) در اطراف یکی از روستا‌های شهرستان رودبار، محیط بانان پس از بازدید میدانی و صحت و سقم موضوع با تحقیقات محلی موفق به شناسایی فرد متخلف شدند.

خواجویی به اشاره دستگیری این فرد که بر طبق خرافات بزمجه را به خاطر نوشتن دعا و طلسم روی زبانش شکار کرده بود، گفت: در حال حاضر این فرد بازداشت و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده است.

او بیان داشت: رمالی، دعا نویسی و طلسم، حرف امروز و دیروز نیست، قدرت خرافات، حیات وحش شهرستان‌های جنوبی را در خطر قرار داده تا جایی که در بسیاری از مناطق؛ حتی شکار حیواناتی همچون بزمجه یک ارزش تلقی می‌شود.

همچنین در اخبار امروز محیط زیست فرمانده یگان حفاظت اداره محیط زیست استان کرمان از دستگیری شکارچی یک رأس بز وحشی خبر داد.

 او افزود: ماموران یگان حفاظت استان کرمان با اطلاع از حضور شکارچیان در منطقه حفاظت شده جوپار، سریع به محل اعزام و با شناسایی مسیر‌های احتمالی تردد شکارچیان، اقدام به کمین در منطقه کردند و پس از ساعت‌ها انتظار  حدود ساعت ۲۱، شکارچیان با یک دستگاه خودرو در دام محیط بانان گرفتار می‌شوند و  پس از توقف خودرو یک نفر از متخلفان با استفاده از تاریکی شب به همراه لاشه حیوان شکار اقدام به فرار می‌کند که پس از دقایقی تعقیب و مراقبت، دستگیر می‌شود.

 سیدی افزود: از این متخلفان لاشه یک رأس بز وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی دارای جواز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

او بیان داشت: متخلفان با هماهنگی مرجع قضایی در کلانتری شهر ماهان تحت نظر قرار دارند و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه بخش ماهان ارجاع شده است.

ضرر و زیان وارده به محیط زیست از حیث شکار یک رأس بز وحشی ۷۵مبلغ میلیون تومان است که بایستی متخلفان این مبلغ را پرداخت کنند.

 

نظر شما
ادامه