کد خبر: ۶۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: چهار سامانه تاکنون برای رصد محموله‌های مرغ و شفاف سازی قیمت‌ها در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یوسف رمضانی» مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران گفت: دستگاه‌های نظارتی و ادارات متولی در تولید و توزیع مرغ مانند جهادکشاورزی، صمت و دامپزشکی بعد از بروز مشکلات در نحوه توزیع مرغ تلاش کردند نظارت‌ها را بیشتر از قبل کنند.

او با بیان اینکه هیچ کشتارگاهی مشکلی با شفاف سازی ندارد، افزود: نهاد‌های نظارتی برای این هدف سامانه‌های سماصد، یکتا، کد جامع انبار‌ها و رهگیری را راه اندازی کرده اند.

مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران گفت: دامپزشکی کد رهگیری را برای رصد محموله‌های مرغ از مبدا تا مقصد راه اندازی کرد تا مشخص شود مرغ‌ها در کجا کشتار و به کجا ارسال شدند.

رمضانی گفت: سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور یا سماصط با هدف تایید میزان جوجه ریزی، سامانه تریس برای دریافت شناسه یکتا با هدف جلوگیری از توزیع نامناسب، سامانه جامع انبار‌ها با هدف اعلام میزان موجودی، برای مدیریت نحوه تولید و توزیع راه اندازی شده است.

او با اشاره به راه اندازی سامانه پست برای توزیع مرغ، گفت: ادارات پست نیز بر اساس قرارداد وزارت صمت و پست به دستگاه‌های نظارتی توزیع مرغ اضافه می‌شود که با این قرارداد و رویه هم مشکلی نداریم.

مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران افزود: بر اساس این قرارداد مقرر شده است ادارات پست هم روی فاکتور‌ها در کشتارگاه‌های مرغ کد رهگیری بزنند.

رمضانی با بیان اینکه اداره پست پس از سه ماه اعلام کرده است به ازای هر کیلوگرم مرغ ۱۲۰ تومان بابت کد رهگیری باید پرداخت شود، گفت: شاید این رقم در ظاهر ناچیز باشد، اما هر کشتارگاه سالانه باید بابت کد رهگیری دو میلیارد تومان به اداره پست پرداخت کند.

او گفت: اگر اشکالی در کد‌ها و سامانه‌های قبلی وجود دارد باید رفع و اصلاح شود نه آنکه هزینه‌ای دیگر بر دوش تولیدکننده و مصرف کننده اضافه شود.

مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند هزینه‌های تمام شده تولید مرغ کاهش یابد نه اینکه با راه اندازی سامانه‌ها هزینه‌ها را افزایش دهند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
8
پس کل داستان این چند ماه مرغ این بود. چقدر هم اداره پست باعث شد قیمت مرغ کم بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
6
پس همه کیسه دوختن جیبشون رو پر کنند ، این وسط دامپزشکی خدماتی در حد مجانی انجام میده چرا ؟
چرا انجمن کشتارگاه‌ها بعد از سه ماه تسلیم نرخ اداره پست شدن و چه ملاکی برای این نرخ وجود داشت ؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
4
دامپزشکی شده کار چاق کن ادارات.واسه پست و جهاد 'سازمان حمل و نقل 'باربری'نظام دامپزشکیو ....
علی
|
Bulgaria
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
3
اداره پست هم کیسه دوخته چه کار خاصی داره انجام میده جز دو تا برگه چه
کشتارگاها بدبختا بزور دارن حقوق میدن
نظر شما
ادامه