کد خبر: ۶۶۰۳۵

حکیم مهر: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان وجود باغ وحش را به نفع حیوانات آسیب دیده دانست و گفت: برخی گونه‌های وحوش در حیات وحش ممکن است دچار آسیب شده باشند که آنها باید مورد درمان قرار گیرند؛ سپس بعد از کسب توانایی حضور در طبیعت رها می‌شوند اما تا زمان کسب توانایی در باغ وحش نگهداری خواهند شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی صفی‌خانی» اظهار کرد: برخی حیوانات که در طبیعت به هر نحوی آسیب دیده باشد و توانایی برگشت به طبیعت را نداشته باشد، باید در محلی جدای از طبیعت نگهداری شود که باغ وحش‌ها بهترین گزینه برای نگهداری این حیوانات هستند.

وی با بیان اینکه حیوان آزاری به آن معنا در حیات وحش و مناطق حفاظت شده محیط زیست وجود ندارد، تصریح کرد: حیوان آزاری در طبیعت قوانین سختی دارد و هرگونه صید و شکار حیوان در مناطق حفاظت محیط زیست پیگرد قانونی شدید به دنبال دارد.

صفی‌خانی به حیوان آزاری در برخی گونه‌ها در فضای مجازی توسط برخی مردم  و پخش فیلم‌های آن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز توسط سازمان‌های مردم نهاد پیگیری شده و در دستگاه قضائی نیز به نتیجه رسیده است.

معاون فنی محیط زیست به دو رگه‌گیری گرگ و سگ اشاره کرد و گفت: دو رگه گیری گرگ و سگ به‌طور طبیعی در طبیعت ممکن است به وقوع بپیوندد که منجر به تولد گونه گرگاس می‌شود و گرگاس به علت داشتن خوی وحشی‌گری از گرگ و داشتن خوی رام بودن از سگ احتمال حمله به انسان را دارد به گونه‌ای که از انسان ترسی نداشته و به راحتی به انسان نزدیک می‌شود و به علت داشتن خوی گرگ در وجود خود احتمال حمله به انسان را دارد.

وی ادامه داد: در برخی روستاها اهالی روستا اقدام به دو رگه گیری سگ و گرگ می‌کنند، که این موضوع خطراتی را برای اهالی روستا به دنبال دارد و در صورت مشاهده گرگاس در روستا توسط روستاییان با آنها برخورد می‌شود و حیوان را به طبیعت باز نمی‌گردانیم بلکه در باغ وحش نگهداری می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه