کد خبر: ۶۵۸۸۰

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان از شناسایی و دستگیری قصاب که اقدام به جعل مهر دامپزشکی کرده بود، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «مهندس هوشنگ شرفی» اظهار داشت: در راستای طرح تشدید نظارت های بهداشتی در شهرستان مسجد سلیمان، اکیپ های نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان مسجد سلیمان 3 لاشه گوسفندی که به‌ صورت غیرمجاز کشتار شده در یک واحد قصابی که اقدام به جعل مهر دامپزشکی نیز کرده بود کشف و ضبط نمودند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مسجد سلیمان افزود: فرد متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه دام ها را بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی کشتار و با ضرب مهر جعلی اقدام به فروش گوشت های غیر بهداشتی و آلوده می کرد که جهت برخورد قضایی به مراجع قضایی و اداره اماکن معرفی و مغازه قصابی پلمب گردید.

وی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام، مخاطرات زیادی دارد، گفت: مخاطرات بهداشتی و زیستی، محیطی، مخاطرات ناشی از بحث‌های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام است.

هوشنگ شرفی افزود: کشتار غیرمجاز دام  به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب‌کریمه‌کنگو منجر می‌شود و دامی که در کشتارگاه ذبح می‌شود همه‌ی ضایعات آن به‌صورت بهداشتی دفع و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن معاینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز در زمان خرید گوشت از قصابی ها، علاوه بر مشاهده مهر آبی رنگ ضرب شده بر روی لاشه، به برچسب روی لاشه نیز توجه ویژه داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه