کد خبر: ۶۵۶۸

حکیم مهر - در حالی که به تازگی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات در گفتگو با خبرگزاری فارس ، آبزیان عرضه شده در میادین میوه و تره بار را بی‎کیفیت خوانده بود ، معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به این اظهار نظر واکنش نشان داد.

دکتر حسین جعفری در گفتگو با حکیم مهر با بیان اینکه سازمان متبوعش نزدیک به 2 سال مشغول اجرای قرنطینه درون سازمانی است گفت : مقررات و دستورالعمل‎های بهداشتی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران سختگیرانه‎تر از مقررات موجود کشور است و حتی در مواردی که خلاء قانونی وجود دارد ، دستورالعملها به نوعی تنظیم شده تا نظارت بر عرضه محصولات غذایی در میادین و بازارها به نقطه مطلوب بسیار نزدیک باشد.

معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با رد ادعای دکتر گلشاهی مبنی بر بی‎کیفیت بودن آبزیان عرضه شده در میادین تهران افزود : تعداد دامپزشکان ناظر و همکار سازمان در مقایسه با مدت مشابه قبلی 3 برابر شده و از این طریق بر ورود محصولات نظارت می‎کنند تا اگر مشکلی وجود نداشت اجازه ورود ماهی و مرغ به سامانه بهمن و بعثت تهران صادر شود.

این دامپزشک افزود : محصولات عرضه شده در بازارها قبل از ورود به بازار بطور مضاعف از نظر بهداشتی کنترل می‎شوند و پس از طی کلیه مراحل نظارت و ممهور شدن به مهر دامپزشک و مسئول فنی و پلمپ شدن به بازار ارسال و در آنجا فک پلمپ و آماده عرضه می‎گردند.

معاون سابق سازمان دامپزشکی درباره عرضه محصولات غذایی بصورت بسته بندی شده هم گفت : هم‏اینک شیوه‏های جدیدی در بسته بندی با همکاری وزارت بهداشت در دست اجرا داریم و پس از ده سال در شهر تهران عرضه مرغ بصورت بسته‎بندی را اجرایی کرده‎ایم و در مورد آبزیانی نظیر میگو نیز با کمک بخش خصوصی و با کد رهگیری 16 رقمی این محصولات به میادین میوه و تره بار شهرداری وارد می‎شوند.

دکتر جعفری افزود : با این توضیحات به نظر می‏رسد اظهارات جناب آقای دکتر گلشاهی غیرکارشناسی بوده و بهتر بود قبل از چنین اظهارنظری با بررسی قبلی و دریافت نتایج کارهای انجام شده که اگر درخواست می‎کردند در اختیار ایشان قرار می‏گرفت به اظهار نظر می‏پرداختند.

وی همچنین گفت : از آنجایی که ایشان در جلساتی هم که با اینجانب داشته‎اند در جریان کارهای در دست انجام سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران قرار گرفته‎اند چنین اظهارنظری جای سؤال دارد!

معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پایان گفت : این سازمان آماده است توان فنی خود را در اختیار سازمان شیلات قرار دهد تا نقص موجود در مبادی تولید که به چرخه حمل و نقل آبزیان هم تسری می‎یابد در همان مبداء شناسایی و روش‎های موجود اصلاح شود.

 

خبر مرتبط :

 

 

نظر شما
ادامه