کد خبر: ۶۵۶۵۸
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی این اداره‌کل در قالب گروه‌های ثابت و سیار متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، کنترل و نظارت بهداشتی، ذبح شرعی دام‌ها را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدعلی بابایی» افزود: با فرا رسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید و آلایش گوشتی، در تأمین نذورات مردمی طرح نظارت بهداشتی در سطح استان تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب ۲ شیفت‌ کاری، سازماندهی و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دسته های عزاداری سید و سالار شهیدان و شهروندان هستند.

بابایی، به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و کاهش مسمومیت‌های غذایی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی اضافه کرد: اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

نظر شما
ادامه