کد خبر: ۶۵۶۵۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی» افزود: یکی از درخواست‌های دامداران در حوزه دامپزشکی، تامین واکسن بیماری‌هایی است که تاکنون یارانه دولتی داشتند اما به آرامی به سمت آزاد شدن، پیش می‌روند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حکیم مهر، در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت‌های وزیر پیشنهادی دولت آینده در حوزه کشاورزی و دامپزشکی چه مواردی باید باشد؟ گفت: «با توجه به تعداد دام سبک و سنگین موجود در کشور که البته نسبت به قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده و خشکسالی هم روی آن تاثیر گذاشته، یکی از مشکلات اصلی در این زمینه تامین نهاده‌های دامی و خوراک دام است. کمااینکه وقتی نهاده‌ها کاهش یابد و تغذیه مناسب و مطلوب نباشد، شاهد کاهش عملکرد و افزایش بیماری‌ها خواهیم بود.»

 «ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی» ادامه داد: «لذا یکی از نگرانی‌ها و درخواست‌های دامداران در حوزه دامپزشکی، تامین واکسن‌های بیماری‌هایی است که تاکنون یارانه دولتی داشتند اما به آرامی به سمت آزاد شدن، پیش می‌روند.»

وی تصریح کرد: «یکی از مهمترین کارهایی که وزیر جهاد کشاورزی دولت باید انجام دهد، توجه ویژه به مدیریت آب در بخش کشاورزی است. راهکار آن نیز این است که طرح یا لایحه الگوی کاشت را به مجلس آورده تا براساس آن مصوب شود. فعالیت مهم بعدی اجرایی کردن طرح آمایش سرزمین است تا کشت با توجه به هر استان و منطقه صورت گیرد و کشاورزی قراردادی به جهت تضمین درآمد کشاورز اجرایی شود.»

اعظمی خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از مهمترین نکاتی که وزیر جهاد کشاورزی باید به آن توجه کند، بهبود عملکرد در واحد سطح است. یعنی با همین میزان آب زمینی که داریم و بدون اینکه بخواهیم سطح زیر کشت را اضافه کنیم، روی بهبود عملکرد کار کنیم. مثلا بار پسته در آمریکا در هکتار ۴ تن و در ترکیه ۳ و نیم تن است اما در استان کرمان و ۱۷ استان دیگر که در آنها پسته کشت می‌شود، بین ۵۰۰ کیلو و حداکثر یک تن است که بنده به جرات می‌توانم بگویم کمتر از یک تن است. همچنین در حوزه محصول خرما کشور ما نزدیک به متوسط جهانی است و این مساله را به راحتی می‌توانیم با مدیریت تغذیه مناسب درختان خرما با کودهای ریز مغذی و درشت مغذی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و همینطور بهبود وضعیت باغات نخیلات که در بودجه ۱۴۰۰ هم برای آن اعتبار در نظر گرفتیم، در سال‌های آینده عملکرد آن را به ۲ برابر رسانده و سال‌های بعدی نیز به ۲۰ تن در هکتار برسانیم. در حوزه مرکبات نیز وضعیت به همین شکل است.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: «اگر وزیر جهاد کشاورزی همین چند کار را انجام دهد، موفقیت‌ بزرگی را در پیش خواهد داشت. نکته بعدی این است که وزیر جهاد کشاورزی هرگز نباید این نگاه را داشته باشد که ما در بیشتر محصولات خودکفا باشیم و از خارج از کشور وارد نکنیم، چرا که این دیدگاه غلط است. دولتمردان ما باید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور را متقاعد کنند که ما با توجه به اینکه بالغ‌بر ۱۲ میلیارد متر مکعب کمبود ذخایر آبی سفره‌های زیرزمینی داریم، تقویت سفره‌های ابی زیرزمینی را در دستور کار قرار دهیم. چرا که حجم این منابع که در دهه ۵۰ حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده الان به ۱۲ هزار متر مکعب رسیده است.»
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
3
یکی از نگرانی‌ها و درخواست‌های دامداران در حوزه دامپزشکی، تامین واکسن‌های بیماری‌هایی است:
جناب آقای ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی :
- کاش همچنان بر موضع خود باقی بمانید
- کاش وزیر محترم آتی نیز این دغدغه را داشته باشد.
- کاش رئیس بعدی سازمان فردی دلسوز برای تولید کننده باشد. دغدغه تامین الزامات بهداشتی را آنهم به صورت رایگان داشته باشد.
- کاش ......
راستی آرزو بر جوانان عیب نیست، لیکن تنها آرزو کافی نیست (تحرک و تامل – و تعقل و توکل ) هم لازم است.
پاسخ ها
یک کارشناس شهرستانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
چرا واکسن های دامی باید رایگان باشد؟ هزینه تمام شده واکسیناسیون برای هر راس دام چقدر است؟ این هزینه ها چند درصد کل هزینه تولید است؟ چرا برخی پافشاری بر تامین رایگان واکسن دارند؟ تا کی باید به در دامداری و خانه دامدار مراجعه کنیم و التماس کنیم که واکسن بزنه؟ تا کی باید بودجه مملکت اینجوری هدر بره؟ واقعا اولویت های دیگری برای سازمان نداریم؟ چرا فکر می کنید دامپزشکی یعنی واکسیناسیون؟
اینقدر سوال زیاده که حوصله همه سر میره ؛ خواهشا اگر واقعا کارشناس سازمان هستید جواب سوالات من رو بدهید. سالهاست که با این سوالات درگیرم. ممنون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
و تدبر در انتخاب مدیران قوی ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
مگه قراره رئیس سازمان دامپزشکی عوض بشه ؟ چرا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
3
1
شاید رئیس بعدی بخواهد بدون واکسیناسیون بیماری ها را کنترل کند.
ناشناس
|
France
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
5
باید واکسن های دولتی حذف بشن
دامپزشک اداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
2
با به کارگیری انسان های کاربلد ومتعهد وجهادی وخدمتگزار ومردمی تمام مسائل قابل حل میباشد افراد چاپلوس ومتملق وبی سواد وجای پا برای خود واعیان وانصار محکم کردن همه چیز را به فنا میدهد لطفا فکر وچاره ای به حال استان ........... که استان دامپرور ومستعد صنعت دامپروری است بفرمایید وعناصر چرب زبان ودورو وفاقد کارایی مدیریتی را که مدتی است بدون حتی پشتوانه حمایتی همکاران اداری مسئولیت مدیریتی اداره کل دامپزشکی را عهده دار شده اند و عملکرد انهامورد اعتراض بخش تولید ودامپروری است بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
3
بودجه سازمان ربطی به وزیر جهاد کشاورزی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
1
نماینده عزیز یه تحقیق و تفحص از طرح مایه کوبی ل......... بگذار مشخص میشه انحصارگرایی یعنی چی اونوقت شما دنبال واکسنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
1
اصلا دامی مونده که بخایین واکسن بزنین
همه رو به خاطر خشک سالی فروختن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
اتفاقا امسال که واکسن تب برفکی بهادار شد درگیری دامها خیلی کمتر شد
قانع رحمانی پیرا دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
...................... چرا یکی به فکر متولیان چندسال بروی تخته صندلیهای دبستان و دبیرستان و مقاطع بیش از چهارساله دانشگاهیان فارغ التحصیل عمر بر باد رفته نیست که هنوز هم با آنهمه شرایط سختی کار و واقعا خدمت صادقانه بخش خصوصی، دارن با تعرفه های زمانشاهی کار می کنند نیست، ............. یک ذره وجدان تون رو قاضی کنین ببینین وزارت بهداشت چه خدماتی رو به دیپلمه های بهورز میدن ،حالا فارغالتحصیلان دانشگاههاشون پیشکش
.................
نظر شما
ادامه