کد خبر: ۶۵۶۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: طی بازدید و نظارت های صورت گرفته بر امور دارویی 10 میلیون داروی فاقد فاکتور با مبدا نامشخص و 5 میلیون تومان دارو غیر قابل مصرف دامپزشکی در شهرستان کرمانشاه کشف و امحاء شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر صیاد غلامی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گفت: طی بازدید های به عمل آمده گروه نظارت بر اماکن عرضه کننده فرآورده های خام دامی و نظارت بر امور دارویی بالغ بر 10 میلیون تومان داروی فاقد فاکتور با مبدا نامشخص و 5 میلیون تومان داروی سردخانه ای فاقد رعایت ضوابط نگهداری در یخچال و قابلیت مصرف را نداشتند ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و نسبت به جمع آوری داروهای مزبور اقدام شد.

دکتر غلامی در ادامه تصریح کرد: بر اساس وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور، کارشناسان و بازرسان اداره کل، بازدیدهای برنامه‌ریزی شده‌ای از توزیع دارو، شامل شرکت‌های توزیع و پخش دارو و داروخانه‌های استان داشته‌اند.

این مسئول بیان کرد: در این بازدیدها بازرسان، داروها را از لحاظ مجوزهای تولید، توزیع و نحوه توزیع، همچنین تاریخ تولید و انقضاء مورد بررسی قرار می‌دهند و مواردی که تشخیص داده می‌شود که خارج از سیستم توزیع مجاز و بدون مجوز توزیع و یا تاریخ آن منقضی شده را صورتجلسه و جمع‌آوری می‌کنند.

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان گفت: به تمام دامداران، مرغداران، آبزی‌پروران و ... توصیه می‌شود داروهای مورد نیاز خود را فقط از مراکز و شبکه مجاز توزیع دارو که مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور است تهیه کنند و از تهیه دارو، مکمل، ضدعفونی از افراد و محل‌های غیرمجاز خودداری کنند و ازشهروندان درخواست نمود، در صورت مشاهده تخلف دارویی طریق تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی 100010001512  اطلاع رسانی کنند تا در کوتاه ترین زمان بازرسان اداره دامپزشکی نسبت به بررسی و رسیدگی موضوع اقدام کنند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Slovenia
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
2
...............الان کیف داروی برخی کلینیسین ها ۱۵ میلیون ارزش داره، بعد این آقا میگه محموله قاچاق ۱۵ میلیون تومانی کشف کردیم !
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
2
حالا 15 میلیون چیه. یه انبار که نگرفتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
1
3
کردستان هفته قبل یک انبار غیر مجاز گرفتن ۳ میلیارد دارو داشته
شما هم ۱۵ میلیون
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
3
الان شرکت هست توی کرمانشاه پر انبارش داروی مشکوکه داره بصورت غیرقانونی دارو به استان های دیگه هم میفرسته ................. ۱۵ ملیوون تومان که دبگه ارزشی نداره بخث میکنید راجبش ... ۱۵ تومان میشه ۴ قلم جنس ................
همکار
|
Germany
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
از یه داروخانه ۱۵ میلیون داروی خارج از شبکه گرفتید تازه نه اونم قاچاق ، آفرین، ولی برنامه تون برای این مراکز واکسیناسیونی که تمام واکسن هاشون رو خارج از استان تهیه میکنن و به ریش بقیه میخندن چیه ، برای درمانگاه های که با به اصطلاح کیف دارویی همه جور داروی قاچاق و تقلبی میفروشن و به اندازه یه داروخانه دارو خرید و فروش میکنن چه برنامه ای دارید ؟ ...................
نظر شما
ادامه