کد خبر: ۶۵۴۸

حکیم مهر - در پی تشدید نظارت فعالیت اکیپ های بازرسی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان، 2 مرکز تولید فرآورده های خام دامی در استان تعطیل شد.
دکتر جعفر عطارباشی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر اظهار داشت:  با توجه به اینکه  کلیه کشتارگاه های دام طیور و نیز مراکز بسته بندی فراورده های خام دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی بوده و همچنین رعایت موازین بهداشتی در این واحدها الزامیست، در پی تشدید بازرسی کارشناسان فنی دامپزشکی، یک واحد بسته بندی گوشت قرمز در استان، بعلت عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی از سوی این اداره کل تعطیل شده و هم زمان یک کشتارگاه طیور نیز که از سوی دامپزشکی بدلیل عدم احراز شرایط بهداشتی محکوم به محدودیت کشتار شده بود نیز تعطیل
گشت.
وی افزود: تمامی واحدهائی که بنحوی از انحا با فرآورده های خام دامی (گوشت قرمزو سفید , تخم مرغ , شیر , عسل ....) در ارتباط هستند ملزم به دریافت پروانه بهداشتی از دامپزشکی استان و رعایت ضوابط دامپزشکی درخصوص بهداشت فردی , محیطی , تجهیزات و ... می باشند که فعالیت  واحد های فوق الاشاره به علت عدم رعایت ضوابط مزبور , متوقف گردیده است.
دکتر عطارباشی در ادامه به حضور مسئولین بهداشتی  بعنوان نماینده دامپزشکی در کلیه مراکز جهت کنترل سلامت محصولات پروتئینی خام تولیدی اشاره داشته و از نظارت این کارشناسان بعنوان حافظین امنیت غذائی شهروندان یاد کرد که همواره نسبت به اجرای دستوالعمل های بهداشتی دامپزشکی در واحدهای تحت پوشش خود فعالیت دارند.
عطارباشی یادآورشد: اکیپ های بازرسی شبکه های دامپزشکی شهرستانها همه روزه نسبت به کنترل مراکز تولیدی، سردخانه های نگهداری , کانتینرهای حمل کننده و فروشگاه های عرضه گوشت قرمز و سفید اقدام نموده و پاسخگوی شکایات مردمی هستند.
وی تلفن رسیدگی به شکایات دامپزشکی استان مسقر در مرکز پاسخگویی اداره کل را 1512 و پیامگیر روابط عمومی دامپزشکی استان را 6233075 اعلام کرد و شماره 30001905 را نیز به عنوان سامانه دریافت و ارسال پیام کوتاه آماده دریافت پیامک های مردمی در زمینه گزارش انواع تخلفات در حوزه فرآورده های خام دامی و دیگر مسائل مرتبط با دامپزشکی دانست.

 

 

نظر شما
ادامه