کد خبر: ۶۵۳۳۰
 
 

حکیم مهر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از مشاهده گونه زرده بر (ساری سوسار) در منطقه حفاظت شده سهند خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، «داود غنی پور» معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: وضعیت حفاظتی گونه «زرده بر» در طبقه آسیب‌پذیر (VU ) فهرست سرخ IUCN قرار دارد و برای اولین بار به صورت مستند حضور این گونه توسط محیط بان منطقه مشاهده و گزارش شده است.

وی افزود: گونه زرده‌بر دارای جثه کوچک، پوزه کوتاه، گوش‌ها نسبتاً بلند با انتهای سفیدرنگ، پاها کوتاه، دم بلند و پشمالو با انتهای تیره بوده و در اطراف چشم‌ها نیز نوار قهوه‌ای رنگی دیده می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از اهالی درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش از نزدیک شدن به آن جدا خودداری و مراتب را سریعا به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا ۳۳۳۴۳۵۱۳ به این اداره کل اطلاع دهند.

افزودنی است این اولین گزارش مستند از مشاهده زردبر (ساری سوسار) در منطقه حفاظت شده سهند توسط آقای علی باقرزاده _ محیط بان منطقه است.

 

نظر شما
ادامه