کد خبر: ۶۵۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: سه هزار قطعه مرغ به دلیل نقص سیستم آبرسانی در یک واحد مرغداری در بخش قهستان این شهرستان تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی عارفی‌نیا» روز شنبه افزود: این خسارت مالی سنگین در پی نقص سیستم آبرسانی و جرم گرفتن این سیستم وارد شد و خسارت وارد به این واحد مرغداری ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی عنوان کرد:  از این اتفاقات مشابه در شهرستان درمیان در سالیان اخیر به دلیل نقص سیستم‌های دخیل در پرورش مرغ از جمله تامین سوخت، برق‌رسانی، آبرسانی، تهویه و گرمایشی و سرمایشی زیاد داشته‌ایم که باید پرورش دهندگان طیور تمهیدات لازم را قبل از وقوع حادثه مدنظر داشته باشند.

عارفی‌نیا بیان کرد: به دلیل احتمال قطعی برق در فصل تابستان، پرورش دهندگان طیور، ژنراتور جایگزین برای تامین برق در نظر بگیرند و از آماده بکار بودن آن اطمینان حاصل کنند.

 درمیان دارای ۱۹۶ پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی است و این شهرستان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می‌کند و دومین تولیدکننده گوشت سفید در استان است.

 اسدیه مرکز درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
1
1
از طرفی از ۴ خبر روی سایت سازمان اغلب یکی و در مواردی حتی ۲ تا متعلق به خراسان جنوبی است؛ همچنین خبرهای اداره کل خراسان جنوبی در مورد دیدار رییس شبکه دامپزشکی با معاون فرماندار؛ آگهی و اطلاعیه و … است؛ خب عوض این کارها و اقدامات که خبری هم می کنید یک توجهی به سیستم های پرورش کنید که مصیبت هایی مثل این مورد رخ نده!!!!
با آرزوی موفقیت برای همکاران خراسان جنوبی!!
نظر شما
ادامه