کد خبر: ۶۵۱۳

حکیم مهر - مدیرعامل شرکت پگاه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر دامدار با ادامه روند افزایش قیمت علوفه و تشدید خشکسالی، شرایط سختی را پشت سر می گذراند.

محمدرضا نیکزاد در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: درشرایط کنونی بهترین نوع خدمات دولت، تامین علوفه در بخش دام است.

وی با بیان اینکه دولت در بخش تامین علوفه دام باید با حذف تعرفه‌ها، روان سازی قیمت‌ها را ایجاد کند، یادآورشد: افزایش قیمت تمام شده شیر نه به نفع دامدار و نه بخش فراوری آن است؛ دولت باید هرچه زودتر برای کنترل قیمت‌ها اقدام کند.

نیکزاد افزود: در قراردادی که با یک دامدار بسته می‌شود به ازای هر کیلو شیر، 5200 ریال پرداخت می‌شود و این درحالی است که قیمت تمام شده برای دامدار بیش از 6000 ریال است.

وی با اشاره به حاشیه پایین سود در این صنعت، تاکید کرد: حاشیه سود در این صنعت حدود 3 درصد است و پرداخت نشدن تسهیلات بانکی مزید برعلت شده است.

مدیرعامل شرکت پگاه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر متاسفانه دولت به اکثر شرکت های تولید شیر همچنان بدهکار است که با توجه با کمبود نقدینگی واحدها، باید هرچه سریعتر این بدهی پرداخت شود.

وی به سرانه مصرف پایین شیر در کشور و به طور ویژه در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور حدود 50 درصد از میانگین جهانی پایین تر است که با توجه به نقش فرآورده‌های لبنی در سلامتی افراد، نیازمند فرهنگسازی در حوزه مصرف هستیم.

 

نظر شما
ادامه