کد خبر: ۶۵۰۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: برای نخستین بار در کشور سامانه جامع حلال در مرز بازرگان با حضور مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جهاد کشاورزی، «ابراهیم الهامی تبار» در این زمینه اظهار کرد: دریافت کد شرعی صادراتی، اظهار محموله‌ها، جابجایی سریع و راحت محموله‌های پروتئینی و گوشتی، تایید حلالیت و مجوز واردات از مزایای این طرح جامع خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از مرز بازرگان این سامانه در مرزهای سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، فرودگاه امام، گمرک شهریار تهران و بندر شهید رجایی هم راه اندازی خواهد شد افزود: این سامانه از دو سال قبل به صورت آزمایشی در کشور برزیل توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور راه اندازی شده و در حال حاضر تمامی کشتارگاه‌های این کشور که بخشی از گوشت مورد نیاز کشورمان را تهیه می‌کنند به این سامانه وصل شده‌اند.

مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به راه اندازی مرکز جهانی حلال در کشور برزیل برای نظارت بر ذبح شرعی و حلیّت غذا گفت: در کشورهای ارمنستان، مغولستان و تاجیکستان که بخش دیگری از گوشت و پروتئین کشورمان از این کشورها تأمین می‌شود، سامانه جامع حلال راه اندازی شده است.

وی از ترخیص سریع و جابجایی راحت محموله‌ای گوشتی با این سامانه در مرزهای کشورمان خبر داد و گفت: کنترل مسیر کشتار تا ترخیص محموله‌های گوشتی با این سامانه ۲۴ ساعته صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بارگذاری میزان گوشت‌های وارد شده به کشور در این سامانه گفت: بعد از تأیید حلالیت و تأیید ناظران بهداشتی و تأیید حوزه حلیّت مجوز واردات گوشت از مرزها صادر می‌شود.

الهامی تبار با بیان اینکه هر میزان گوشتی که وارد کشور می‌شود از این به بعد باید در این سامانه ثبت شود خاطر نشان کرد: با اظهار میزان گوشت وارداتی به کشور محموله‌های گوشتی راحت و سریع جابجا و ترخیص خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
1
این همه دام رو دست دامدار مانده ، ایشان دارد گوشت وارد می کند
ناشناس
|
France
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
0
از کشور مسلمان پاکستان عراق و افغانستان و ترکیه حلالیت گوشت یا فقط منبع درآمدی شده برای عده ای ؟!!!
نظر شما
ادامه