کد خبر: ۶۴۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

ده‌ها گوساله در ۲ واحد کوچک دامداری واقع در روستای فیلستان از توابع بخش مرکزی پاکدشت به دلایل نامشخص تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت با تأئید این مطلب اظهار داشت: ۲ واحد کوچک دامداری در روستای فیلستان که دارای مجوز نظام مهندسی و نظام صنفی و پروانه برای پرواربندی بوده و بیش از ۴۵۰ راس دام سنگین را در آنها نگهداری می‌شود، با مشکل مسمومیت دام‌ها مواجه شدند.

«حسن دالوند» روز جمعه گفت: گاوها در ابتدا دچار کم خوراکی شده بودند که توسط دکتر دامپزشک تحت درمان قرار گرفتند ولی از روز بعد تلفات گاوها شروع شده و روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ راس گوساله در آن تلف شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسوولان دامداری، این مشکل را دیر به دامپزشکی و کلانتری اطلاع دادند و زمانی گزارش این حادثه ارائه شد که هیچ گونه اثری از تلف شدن دام در این ۲ دامداری مشاهده نشده و تنها عکس ها و فیلم ها گواه بر این حادثه است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ راس گاو در این ۲ دامداری موجود است که سالم هستند و مشکلی ندارند.

وی با اشاره به این که جزئیات این حادثه در حال بررسی است، اظهار داشت: گزارش کلانتری و ۲ دامپزشکی که این دام‌ها رو معاینه کرده‌اند در حال بررسی است تا نظر قطعی در خصوص علت و تعداد دام تلف شده ارائه شود.

دالوند تأکید کرد: آن چیزی که مورد تأئید مدیریت جهاد کشاورزی است بر اساس عکس‌ها و شواهد مشاهده شده و اظهارات دامپزشکی است که در بهاربند (محل نگهداری دام ها در محل روباز) ۲۰۰ رأس دام نگهداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت گفت: با توجه به هویت گذاری و شماره نصب شده بر روی گوش دام‌ها، می توان با بررسی وضعیت دام از طریق سامانه، تعداد دام تلف شده را اعلام کرد ولی ۲۰۰ رأس تلف شده اعلام شده در حال حاضر با قاطعیت قابل تأئید نیست.

وی تأکید کرد: دامداران منطقه به هیچ عنوان نگران بیماری دام‌ها و تلفات ناگهانی آنان نباشند و تلفات این دامداری، ارتباطی به بیماری دامی ندارد.

از روز گذشته فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن ۲۰۰ رأس دام به دلیل مسمومیت در پاکدشت منتشر شده که نگرانی‌هایی بین دامداران منطقه ایجاد کرده است.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
تلفات رو چطور معدوم کردن
نظر شما
ادامه