کد خبر: ۶۴۵۹۹

به دنبال حمله سایبری به شرکت «جی بی اس» که غول تولید گوشت در جهان محسوب می شود، کاخ سفید نیز وارد ماجرا شد و این رویداد را حمله ای باج افزاری توصیف کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، از کار افتادن سیستم های فناوری اطلاعات شرکت جی بی اس، مشکلات زیادی را برای آن و برای شرکت های همکار با جی بی اس ایجاد کرده است.

جی بی اس خود بیانیه ای صادر کرده و اعلام کرده برخی سرورهای آن در آمریکای شمالی و استرالیا از کار افتاده و علت این مساله حملات سایبری سازمان یافته بوده است.

جی بی اس دومین شرکت بزرگ تولید گوشت و فرآورده های گوشی در آمریکا محسوب می شود و نزدیک به یک چهارم کل گوشت گاو و یک پنجم گوشت خوک مصرفی در آمریکا را تامین می کند. جی بی اس تمامی رایانه های آسیب دیده را خاموش کرده و روز سه شنبه ضمن تماس با کاخ سفید جزئیات ماجرا را تشریح کرده است.

«کارنیه ژان پیر» معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، تضریح کرده که از جی بی اس تقاضای دریافت باج شده و این امر را به سازمان هایی در روسیه نسبت داده است. هنوز مشخص نیست آیا جی بی اس می خواهد این مبلغ را بپردازد یا خیر.

تماس مسکو و واشنگتن درباره حمله سایبری به شرکت تولید گوشت آمریکایی

در پی حمله سایبری به یک شرکت تولید گوشت آمریکایی، مقامات روس و آمریکایی با یکدیگر تماس برقرار کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات روس و آمریکایی در پی حمله سایبری به شرکت تولید و توزیع گوشت «جی بی اس»، با یکدیگر مکالمه کردند.

پیش از این، شرکت بزرگ آمریکایی تولید و توزیع گوشت «جی بی اس» به دلیل حمله سایبری فعالیت خود را در آمریکای شمالی و استرالیا متوقف کرده بود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو و واشنگتن برای بحث در مورد حمله سایبری «جی بی اس» تماس برقرار کرده اند.

ریابکوف در این باره گفت: «روز گذشته (سه شنبه)، مکالمات مربوطه از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ما در واشنگتن انجام شد. از این نظر می‌توان گفت که دولت آمریکا با دولت روسیه در تماس مستقیم است

در تاریخ ۱ ژوئن، شرکت عظیم تولید و توزیع گوشت «جی بی اس» آخرین حمله سایبری خود را به دولت بایدن گزارش کرد که به اعتقاد آن‌ها از جانب یک هکر در روسیه انجام شده است.

در نتیجه این حمله سایبری، این شرکت مجبور شد فعالیت خود را همزمان در چندین ایالت استرالیا متوقف کند.

رئیس جمهور بایدن در این باره گفت که هر اقدامی که ممکن است باید برای کاهش و جلوگیری از حملات سایبری انجام شود.

این شرکت توزیع و تولید گوشت خاطرنشان کرد که حل مشکلات به زمان نیاز دارد و این می‌تواند منجر به تاخیر در ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان این کارخانه شود. «جی بی اس» قول داد تا روز چهارشنبه همه مشکلات را به طور کامل بر طرف کند.

شرکت «جی بی اس» از بزرگترین تولید کنندگان گوشت در جهان است که در ۱۵ کشور فعالیت می‌کند و تقریباً در ۱۰۰ کشور جهان مشتری دارد.

منبع: اسپوتنیک

 
نظر شما
ادامه